2015. április 6., hétfő

TÚRÓS "WHAT'S UP"

Természetesen mint minden ünnep a húsvét sem telhet el túrós sütemény nélkül. Csakhogy mire a túróhoz értem már annyira fáradt voltam és ötlettelen a takarítástól és sütés főzéstől, hogy szinte már kedvem sem volt nekilátni még egy tepsi süteményhez. Gondoltam csinálok egy finom túrótortát, de nem akartam már tésztát gyúrni, aztán unottan elkezdtem lapozgatni a nagy sütis könyvemet, de valahogy nem jött az ihlet. Nagy nehezen erőt vettem magamon és akkor beugrott a legegyszerűbb túrós süti a jaffa szelet. És hogy miért nem ezt a nevet adtam neki a blog címében? Mert nem hagyományos módon és nem a megszokott hozzávalókból állítottam össze. Ilyenkor életbe lép az örök érvényű aranyszabály, mely szerint ha valami nem úgy sikerül, ahogy kellene, akkor egyszerűen csak nevezd át... ;-)
Az igazsághoz hozzátartozik, hogy végül bonyolultabb lett és munkásabb mint szokott, de hát ugye evés közben jön meg az étvágy...

Hozzávalók

Tésztához
4 tojás
4 evőkanál cukor
3 evőkanál liszt
1 evőkanál kakaópor
1 cs sütőpor

Krémhez
1 kg túró
5 dl tejszín (hulala)
1 cs vaníliás pudingpor
3 kanál porcukor
1 citrom

Zseléhez
1,5 l fanta vagy valami más szénsavas üdítő, lehet piros is
2 cs vaníliás pudingpor
1 cs puncs ízű pudingpor
1 cs zselatin (étkezési)


Elkészítés

Először is 4 tojásból kakaóporral piskótát sütünk. Majd habbá verjük a tejszínt, hozzáadjuk a túrót a porcukrot és a pudingport, a citrom reszelt héját és a kifacsart citrom levét is, csak hogy ne menjen kárba, majd a krémet félre tesszük. a fanta felét felfőzöm a 2 cs vaníliás pudinggal, mikor már jó sűrű leveszem a tűzről és félreteszem. Addig egy tepsit (akkorát amekkorában sütötte a piskótát kibélelem folpackal. Ezután beleöntöm és elsimítom benne a fantás zselét. Dermedni hagyom. Mikor már szilárd rásimítom a túrós krémet, majd erre fektetem a piskótát. Ezután a maradék fantát felfőzöm a puncspudinggal és a zselatinnal, mikor már jól besűrűsödött ráöntöm a piskótára. Ezután egy éjszakára hűtőbe teszem. 

 

 

 

 





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése