2015. április 16., csütörtök

BROKKOLIS-EGYTÁL

Nem győzöm hangsúlyozni mennyire szeretem a brokkolit, akár nyersen is képes vagyok elmajszolni. Nem csak jó ízt ad egy ételnek, vagy tökéletes köret egy finom szaftos hús mellé, hanem friss élénkzöld színe csodálatos megjelenést ad egy ételnek. Lehet párolni, sütni, főzni, rántani, mégsem veszít a színéből és az ízéből. A minap vettem egy fejet és félreraktam a hűtőbe későbbre. Ma elővettem és gyorsan összedobtam egy egyszerű de annál finomabb egytálételt. Nem kell hozzá sok hozzávaló, nem kell a körettel bajlódni, hiszen ebben az ételben minden ötvöződik. 

Hozzávalók

egy fej brokkoli
1 kanál ételízesítő
1 csirkemell
1 nagy tejföl
2 tojás
10 dkg reszelt sajt

Elkészítés

A brokkolit rózsáira szedem és delikátos vízben megfőzöm, mikor kész leszűröm és félreteszem. Közben a csirkemellet kockára vágom, és forró olajon megpárolom, ízesítem egy kis ételízesítővel. Addig párolom, amíg át nem fő teljesen a hús. Ekkor a brokkolit egy tűzálló jénaiba öntöm, rászórom a párolt húst, jól elkeverem, majd a tejfölben fölkavarom a tojásokat és a keveréket a brokkolis csirkére öntöm. Ráreszelem a sajtot és 200°C-on addig sütöm amíg megpirul a teteje. 

 

 

 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése