2015. április 6., hétfő

ANANÁSZOS SÜTEMÉNY

Ez is egy olyan süti, amit mamám sütött gyerekkoromban, emlékszem mikor szertartásszerűen nekiállt a sütésnek, gondosan mindent előkészített, felkötötte a kisvirágos kötényét és nekiállt a nagy műveletnek. Én gyerekként sokáig csak ültem az asztalnál és figyeltem, majd amikor már nagyobb lettem segíthettem is egy egy apróbb műveletnél.  Így készült ez a finom ananászos sütemény is annak idején. Nagyon finom, igazi ananászos, és mutatós is, bár a mi családunkban nem sokáig pompázhat hiszen mindig hamar elfogy. 

Hozzávalók

6 tojás
6 kanál cukor
6 kanál liszt
1 cs sütőpor

Krémhez
2 konzerv ananász (szeletes)
2 cs étkezési zselatin
500 ml tejszín (hulala édes)

Elkészítés

Először elkészítem  6 tojásos piskótát. Majd az ananász levét egy edénybe öntöm, elkeverem benne a zselatint és felfőzöm. Mikor forr leveszem a tűzről és amíg hűl robotgéppel felverem a tejszínt. Ezután egy tepsit, amekkorában sütöttem a piskótát kibélelek folpack fóliával és szépen belefektetem az ananász szeleteket. Ezután óvatosan a habhoz keverem a zselatinos ananászlevet, és az így kapott krémet az ananászokra simítom. Majd az egészre ráteszem a piskótát (szilárdulás után ez lesz a sütemény alja). Egy éjszakára a hűtőbe teszem, majd másnap egy tálcára borítom a piskótával lefele, óvatosan lefejtem róla a folpackot és ha mindent jól csináltam a krém megszilárdul és a süti szépen egyben marad. 

 

 

 

 

 

 

 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése