2015. április 14., kedd

KRUMPLI LEVES


A krumpli leves mindig a gyerekkoromat juttatja eszembe, igazából nem tudom miért, de így van. Egyszerű és finom étel, ha behabarjuk igazán laktató is, egy nagy szelet kenyérrel akár egytálételnek is megfelel. Mikor készítettem először nem habartam be, csak szimplán készítettem, majd a hűtőben kutatva ráleltem a húsvéti sonka maradványaira. Így a második fogyasztásra kicsit felturbóztam, tehát ez a leírás most lényegében két receptet is tartalmaz. 

Hozzávalók

5-6 darab krumpli
1 nagy répa
ételízesítő
fűszerpaprika
2 tojás
húsvéti sonka maradvány, vagy valamilyen füstölt hús

Elkészítés


A krumplit felkockázom és félreteszem. A répát felkarikázom és egy edényben olajon megpárolom kicsit. Mikor már átforrósodtak a szeletek felöntöm vízzel, ezután felforralom. mikor forr hozzáadom a felkockázott krumplit, ízesítem ételízesítővel és paprikával, majd addig főzöm, amíg megpuhul mindkét zöldség. Ez az első leves. Másnap elővettem felforraltam, közben a kezembe akadt a húsvéti sonka maradvány, amit felkockáztam és beleszórtam a levesbe. Két tojást felvertem és azt is a leveshez adtam folyamatos keverés mellett csorgatva. Forrásig főztem. Nos így született meg a második, jó sűrű, laktató, kicsit füstölt ízű leves. :-D 

 

 

 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése