2015. április 6., hétfő

KEKSZTEKERCS

Őszintén bevallom még életemben nem csináltam keksztekercset. Ez valahogy kimaradt a palettáról, annak ellenére, hogy az egyik legegyszerűbb, el sem rontható édesség. Talán ezért nem, mert nincs benne rizikó, hiszen ez az a süti ami vagy sikerül vagy sikerül. Hozzávalói is fellelhetők a kamrában bármikor. Most a kisöcsém kérésének tettem eleget amikor nekiálltam a gyúrásnak, és hát mint ahogy írtam el sem lehet rontani, nekem sem sikerült, finom lett és ízletes, bár nem lett olyan vajas mint a bolti, nem spóroltam sem a cukorral, sem a kókusszal.

Hozzávalók

1 kg darált háztartási keksz
50 dkg porcukor
3 dl tej vagy amennyit fölvesz
3 cl rum (bár ez elmaradhat, én sem tettem bele)

Krémhez
25 dkg margarin
25 dkg porcukor
20 dkg kókuszreszelék

Elkészítés

A darált kekszet összekeverem a kakaóval ás a porcukorral, majd hozzáadom a tejet és addig gyúrom amíg össze nem áll, ha kell adok még hozzá tejet. Mikor összeállt félreteszem. A margarint jól fölhabosítom hozzáadom a porcukrot majd a kókuszreszeléket, amiből kb 2 evőkanálnyit félreteszek a szóráshoz. Előveszem a tésztát és a felét sütőpapíron kinyújtom kb fél cm vastagra, megkenem a krém felével majd feltekerem . Ugyanezt csinálom a tészta másik felével is. Majd mindkét tekercset megszórom kókuszreszelékkel. 

 

 

 

 

 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése