2016. május 15., vasárnap

GYÜMÖLCSKRÉMES

A gyümölcskrémes talán a legnépszerűbb tavaszi és nyári sütemény. Alig várom már, hogy elkezdjen érni az eper és elkészíthessem ezt az egyszerű de annál finomabb süteményt. Persze szőlővel és málnával is nagyon finom, vagy barackkal de azért mégiscsak eperrel az igazi. Ehhez a bejegyzéshez még ősszel készítettem fotókat egy szőlős krémesről, de valahogy nem találtam az igazinak ehhez a bejegyzéshez. Így hát vártam amíg megérett a saját mézédes eprem, hogy végre elkészíthessem az "igazi" fotókat. 

Hozzávalók

5 tojás
5 kanál cukor
1 csomag sütőpor
1 csomag vaníliás cukor
1 dl víz
5 kanál liszt

Krémhez
3 tojás
2 vaníliás pudingpor
1 liter tej
6 kanál cukor
1 kanál liszt
1 csomag vaníliás cukor

És sok sok mézédes EPER!!! vagy szőlő, málna, barack

Elkészítés

Először is a piskótát sütöm meg 5 tojásból. Mikor megsül félreteszem hűlni és nekilátok a krémnek. A tojásokat kettéválasztom és a fehérjét habbá verem, majd félreteszem. A hideg tejben elkeverem a pudingport, majd a lisztet, ezután jöhet a cukor és a tojások sárgája. Mikor már jól elkevertem felteszem a tűzhelyre és sűrűre főzöm. Még forrón nagy mozdulatokkal belekeverem a fehérjehabot és hűlni hagyom. Amíg a krémem hűl megmosom az epret, a piskótára nagyon vékonyan szinte leheletnyi rétegben kenek a krémből, majd erre helyezem az epreket. Mire elkészülök a krém ki is hűl annyira, hogy az eperrétegre kenhetem. Ha van otthon megszórom zsemlemorzsával. 

 

 

 

 

 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése