2016. május 15., vasárnap

ROPI

Gyerekkorom kedvenc rágcsája volt a ropi. Bárhol, bármikor képes voltam befalni 1-2 zacskóval. Ropogós volt, nagy só darabokkal. Ma már ez sem a régi, kemény, sótlan és ehetetlen sokszor. Ezért az esti mozizáshoz, vagy csak úgy nasinak már nem vásárolom meg a zacskós ropogóst, hanem magam sütöm. Az alábbi ropit egy régi receptkönyvben találtam, igazi házi finomság, nem kell hozzá különleges hozzávaló, bár meg lehet bolondítani igazi nagyszemű sóval, vagy szezámmaggal, de anélkül is tökéletes ropogtatni való. 

Hozzávalók

30 dkg liszt
15 dkg reszelt sajt
10 dkg zsír
10 evőkanál tej
1 teáskanál só


Elkészítés

A lisztben elmorzsolom a zsírt, hozzákeverem a sót, majd a többi hozzávalóval tésztává gyúrom. Ezután a recept szerint fél cm vastagra kell kinyújtani és késsel ugyanilyen vastag csíkokra vágni, majd a csíkokat megsodorva tepsire rakni. Első alkalommal persze követtem a könyv utasításait, viszont máskor már leegyszerűsítettem a folyamatot. Nem nyújtottam, hanem a tésztából diónagyságú darabokat téptem, majd ezeket kígyóvá sodortam és félbevágva tepsire helyeztem. 150°C-os sütőben sütöm amíg elkezd szépen pirulni. 

 

 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése