2015. március 30., hétfő

PÁSZTOR PITE (ahogy én csinálom)

A pásztor pitét először egy angol főzőműsorban láttam, olyan jól csengő angol neve volt, gondoltam biztosan valami bonyolult dolog lehet. Azután végignéztem a főzési folyamatot és rájöttem, hogy nagyon egyszerű és laktató egytálétel, csak az a rengeteg hagyma zavart, amit beletettek. Persze hagymafóbiám van, így a hagyma bármilyen apró mennyisége is felkavarja a lelkivilágomat. Nos gyorsan neki is álltam a saját csökkentett hagyma tartalmú változat elkészítésének. 

Hozzávalók

1 kg burgonya
150 ml tejföl
0,5 kg darált hús
15 dkg zöldborsó (télen mirelit)
fél fej hagyma
1 kávéskanálnyi bazsalikom
1 kávéskanálnyi majoranna
só (ízlés szerint)
fél kávéskanálnyi bors
fél kávéskanálnyi őrölt fűszerkömény
2 teáskanálnyi fűszerpaprika
olaj

Elkészítés

A krumplit megpucolom, kockára vágom és sós vízben felteszem főni. Amíg a krumpli fő serpenyőben olajat hevítek, megpirítom benne a hagymát, majd hozzáadom a húst és a zöldborsót és addig kavargatom benne amíg átpárolódik. Ezután hozzáadom a fűszereket, 1 dl vizet és tovább főzöm amíg forrni kezd. Ekkor szórom meg a paprikával, főzöm még egy pár percig, majd egy jénaiba öntöm. Közben megfő a krumpli is, leszűröm és krumpli törővel átnyomkodom, hozzáadom a tejfölt és pürésítem, a darált húsos keverékre halmozom, szépen elegyengetem és 200°C-os sütőben kb. 15-20 percig sütöm.



 

 

2 megjegyzés:

  1. Én meg a zöldborsóból tennék bele kevesebbet és helyettesíteném gombával. A hagymát meg hagymával... :)))

    VálaszTörlés
  2. Talán egyszer eljön az a nap, amikor majd újragondolom a receptet... :)

    VálaszTörlés