2015. március 20., péntek

RAKOTT NOKEDLI

Egyik kedvencem ez az étel, ugyanis imádom a nokedlit. Mikor gyerek voltam sokszor a pörköltszaft helyett én sima tejfölt kértem rá, és úgy ettem mintha valami isteni eledel lenne. Első ránézésre nagyon egyszerűnek tűnik, hiszen csak nokedlit kell főzni és rétegezve megsütni. Valóban nem nagy kunszt, csakhogy ez az étel az, amelyikkel akkora felfordulást lehet csinálni a konyhában mintha bomba robbant volna Vegyük először is a nokedli főzést, amihez egyrészt befogunk egy tálat és egy keverő kanalt, majd egy edényt amiben majd megfőzzük, és még szükségünk van a szaggatóra. Ha ezt még variáljuk is, ahogy én is teszem, akkor kell egy edény, amiben megfőzzük a gombát, majd kell egy tál amiben felverjük a tojást, és kell egy serpenyő amiben megsütjük, majd ezek után még kell egy mély jénai amiben ugye összesütjük, és még nem is beszéltem a fakanalakról és villákról...szóval aki nekiesik készüljön föl, hogy tele lesz a mosogató mire végez, de megéri, mert valóban nagyon finom és egyébként még laktató is. 


Hozzávalók

3 tojás
1,5 kg liszt
víz

1 üveg szeletelt gomba
2 pörköltszaft kocka
20 dkg reszelt sajt
4 tojás
1 nagy tejföl

Elkészítés


Először megfőzöm a nokedlit. Felteszek a tűzre egy fazék sós vizet forrni. A nokedlit szigorúan adagonként készítem, nem egyszerre. Tehát egy tojáshoz hozzáadok kb. 1,5 dl vizet egy csipet sót, jól összekeverem habverővel, majd hozzáadok kb. fél kilónyi lisztet, ha túl sok a liszt és kemény a tészta akkor adok hozzá még vizet. A lényeg, hogy ne legyen kemény a massza, hanem inkább folyós, de mégis tészta állagú. Jobban szeretem kézzel kiszaggatni, de az időhiány és a kényelem engem is súlyt így szaggatóval készítem. Így hát beleszaggatom a forrásban lévő vízbe. Majd tartalékra veszem a tüzet. Amíg megfő a galuska elkészítem a gombás mártást. Nagyon egyszerűen készítem, olajat hevítek egy kisebb lábasban, majd beleöntöm a gombát, jól átforgatom, ezután felöntöm kb. 1,5 dl vízzel, forrásig melegítem, majd hozzáadok 2 pörköltszaft kockát. Ha van időnk, akkor csinálhatunk egy kisebb adag gombapaprikást hagymával és paprikával ahogy azt kell. Ezután lereszelem a sajt felét egy mély jénai tál aljába. Addigra meg is fő a nokedli, vagyis szépen feljött a víz tetejére, majd szűrővel kiemelem a fazékból (nem szoktam vízzel átmosni) és beleöntöm a gombapaprikásba, amiben jól átforgatom. Ezután megfőzöm az újabb adag nokedlit. Amit szintén öblítés nélkül a jénaiba reszelt sajtra teszek, majd erre ráreszelem a saját másik felét és jól átforgatom benne. Majd következik a harmadik adag nokedli. Amikor már szépen feljön a víz tetejére egy serpenyőben olajat hevítek és felverek 4 tojást. A nokedlit átmosás nélkül a forró olajra szűröm, jól átforgatom benne, majd ráöntöm a felvert tojásokat, jól átkeverem, és addig sütöm, amíg a tojás át nem sül. Ezután a gombás keveréket a sajtos nokedlire rakom, majd erre jön a tojásos nokedli és a végén jó vastagon megkenem tejföllel. 200°C-os sütőben kb. 20 percig sütöm. 

 

 

 

 

 

 

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése