2015. március 20., péntek

DIÓS SAROK

Ezt a receptet még régebben találtam egy újságban akkor gondosan el is tettem, hogy majd egyszer kipróbáljam. Nos ahogy eltettem úgy el is feledkeztem róla, sok recepttel vagyok így. Most azonban ismét a kezembe akadt és ha már így alakult úgy gondoltam ez a sors keze, vagyis ideje nekiállni kipróbálni. Kicsit macerásnak tűnt, és időigényesnek, de mivel közben nekiálltam megfőzni az ebédet is így hamar eltelt az idő. Nem mondom, hogy a világ legegyszerűbb és legszebb sütije, de mindenképpen finom és érdemes kipróbálni mondjuk egy szombati főzés közben. 

Hozzávalók

25 dkg liszt
12,5 dkg cukor
13 dkg margarin
1 cs sütőpor
2 tojássárgája

A diós krémhez

20 dkg cukor
1 cs vaníliás cukor
4 ek hideg víz
20 dkg margarin
2 tojásfehérje
30 dkg darált dió

+ baracklekvár és csoki öntet

Elkészítés 

Először a diós krémet készítem el. Ehhez a margarint, cukrot, vizet és vaníliás cukrot lábosba teszem és összefőzöm. Nem kell forrjon, csak olvadjon el a margarin. Ezután leveszem a tűzről és hozzákeverem a diót. Majd hűlni hagyom. Ez alatt az idő alatt elkészítem a tésztát.
A lisztet a sütőporral, a cukorral és a vaníliás cukorral elkeverem. Ezután elmorzsolom benne a margarint, majd hozzáadom a tojások sárgáját és tésztává gyúrom. Fóliába csomagolom és fél órára a hűtőbe teszem.
Mikor a diós krém kihűlt előveszem a tésztát kicsit átgyúrom majd kinyújtom kb. 30x30 cm méretűre. Tepsibe helyezem. Ezután felverem a tojások fehérjét és lassan belekeverem a diós masszába. Majd megkenem a tésztát lekvárral erre rásimítom a diós krémet és 30 perc alatt 180°C-on megsütöm. Még melegen daraboljuk fel a képeken látható módon. Majd ezután elkészítem a csoki öntetet porcukorból, margarinból és kakaóporból, és a kihűlt tésztaháromszögek sarkát belemártom.

 

 

 

 

 

 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése