2015. február 2., hétfő

TÖLTÖTT KRUMPLI - héjában sütve

Újabb finomság Jutka nénitől!
A Neten olvastam egy receptet, melyet - jellemző módon - kissé átalakítottam. A krumplit kb. 40 percig kellene a sütőben héjában sütni... megvárni míg meghűl, hogy ki tudjuk vájni.. Ehelyett, ahogy én készítem, rövidebb idő.

Hozzávalók

2 db nagyobb krumpli
fokhagyma
lila hagyma 
sajt
2 tojás
petrezselyem zöldje (szárított is jó)
kakukkfű
olaj

Elkészítés

A krumplikat jól megmosom és nyersen hámozom meg azt a részt, mely a teteje lesz, majd kivájom. Enyhén sós vízben 15 percig előfőzöm. Ezután olajjal bekenem a héjas részt és serpenyőbe (vagy tepsibe) teszem. A vékony lapokra vágott fokhagymát és a felaprózott lila hagymát kevés vajon kissé megdinsztelem majd a krumpli vájatok aljába osztom. Rá vékony sajtcsíkokat teszek, kissé megsózom. Ráütöm a tojást, petrezselyemlevéllel, kakukkfűvel hintem a tetejét. Sütőbe teszem kb. 15 percre. Fogyasszuk pirítóssal. Télen nagyon jó vitamin-forrás hozzá a savanyú káposzta.

Amennyiben étkezés előtt iszunk 1 dl céklalevet (leírás itt), akkor sokat tettünk egészségünkért!

Csonkáné Potocska Judit




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése