2015. február 23., hétfő

FONOTT KALÁCS HÁROM SZÍNBEN

Régóta tervezem, hogy kalácsot sütök, még sosem próbáltam. De gondoltam, ha már így belejöttem az élesztős finomságokba hát pont a kalács maradna ki a sorból? Mindjárt ki is választottam egy nagyon "egyszerű" három színű kalácsot. Ha lúd legyen kövér! A fotón nagyon jól nézett ki, gondoltam nem lehet, olyan bonyolult. És egyébként nem is az, sőt annyira nem az, hogy én mindjárt három adagot is sütöttem. Szóval túlestem a tűzkeresztségen és a visszajelzések alapján nem rosszul!

Hozzávalók

60 dkg liszt
4 kanál olaj
20 dkg cukor
5 dkg élesztő
3 dl tej
1 teáskanál cukor
csipet só
1 evőkanál kakaó
1 cs puncs ízű pudingpor

A tetejére

1 tábla tortabevonó, vagy csoki máz (margarin, porcukor, kakaó, olaj)

A tésztához hozzákeverjük a cukrot és a sót, majd hozzáadjuk az olajat. A 2,5 dl tejhez hozzáadunk az 1 teáskanál cukrot, megmelegítjük és felfutTatjuk benne az élesztőt. Ezután hozzákeverjük a liszthez és tésztát gyúrunk belőle. A tésztát három részre osztjuk. A kakaót és a pudingport fél-fél deci tejben feloldom, az egyiket az egyik harmad a másikat a másik harmad tésztához keverem. Ezután a három tésztabucit meleg helyen kelesztem kb. 40 percig. Mikor megkeltek a tészták mindháromból kb. 50 cm-es rudat sodrok, egymás mellé helyezem őket és megfonom. Ezután még fél órát kelesztem a tepsiben. 200°C-on sütöm 50 percig. Mikor kész csoki mázzal öntöm le, tortabevonóval a legegyszerűbb, mert csak fel kell olvasztani, de csinálhatunk hozzá kakaóból, margarinból és porcukorból csoki mázat.

Az igazság az, hogy én mindegyik színből kikavartam egy egy adagot, így három kalácsot sütöttem, viszont így mindhárom tésztához fejenként 60 dkg lisztet, 20 dkg cukrot, egy csipet sót, 4 kanál olajat, 3 dl tejet és egy élesztőt (5dkg) adtam. A puncsos tésztába összesen 3 csomag puding kell, a kakaósba pedig 3 kanál kakaó. Így külön-külön gyúrtam össze a tésztákat, majd mindhármat 3 részre osztottam és 3 kalácsot fontam belőle. 


 

 

 


 

 


 

 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése