2015. február 12., csütörtök

MEGGYES-MÁKOS BEDOBÁLÓS

Ezt a finomságot a minap láttam facebookon, olyan jól nézett ki gondoltam kipróbálom. Mikor elkezdtem összeszedni a hozzávalókat akkor tűnt fel először mintha kicsit sok lenne a mák. Na de nem baj gondoltam, majd kialakul. Aztán mikor az eredeti recept szerint összedolgoztam az alapanyagokat már biztos voltam benne, hogy nagyon is túlteng a mák mértéke, ezért egy kicsit hígítottam a masszámat liszttel és tejjel, így már nem lett annyira tömény, magyarán ehető mértéket öltött a mák mennyisége. Ezért gyorsan neki is álltam és átírtam a receptet, nekem így jobban ízlik. És hogy miért bedobálós a neve, egyszerű a magyarázat, minden hozzávalót egyszerűen bedobálunk egy tálba, jól elkeverjük, majd a masszát bedobjuk egy tepsibe, majd abba bedobáljuk a meggyet...

Hozzávalók

25 dkg mák
2 bögre liszt (2,5 dl-es bögre)
20 dkg porcukor
2 cs sütőpor
3,5 dl tej
4 evőkanál olaj
2 tojás
1 üveg meggybefőtt 

A krémhez

1 cs vaníliás pudingpor
4 evőkanál cukor
meggylé (a befőtt levéből kb. 4 dl)   

Elkészítés

A meggyet kimagvaljuk és a levét félretesszük.
A tészta hozzávalóit egyszerűen egy tálba halmozom és robotgéppel összekeverem. Mikor kész sütőpapíros tepsibe öntöm és rászórom a meggyet. 180°C-on sütöm kb. 20-25 percig, tűpróbával ellenőrzöm.  Amíg sül a tészta addig elkészítem a krémet. A vaníliás pudingport és a 4 kanál cukrot jól elkeverem a meggylében, majd tartalék lángon összefőzöm. Mikor besűrűsödött félrehúzom és hűlni hagyom. Hűlés közben néha átkavarom.  Mikor megsült a tészta egy kicsit hűlni hagyom, majd félbevágom és megkenem a meggyes töltelékkel, ráborítom a tetejét és porcukorral szórom meg. Eredetileg hagyni kell állni minimum 2 óra hosszát, de ugyan minek, hiszen így melegen is finom! 
Még annyit el kell mondanom, hogy mivel meggy van a tésztában a kettévágás előtt nagyon fontos megvárni míg kihül, így nem esik majd darabjaira a tészta. Hogy miért írom ezt le? Hát mert én kicsit türelmetlen voltam... :-D

 

 


 

 

 

 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése