2015. február 7., szombat

BALATON SZELET

Ezt a receptet az egyik nagy sütis könyvemben találtam. Ritkán sütök többlapos süteményt. Olyan macerásnak tűnik megsütni a lapokat, aztán megtölteni. Jobban szeretem az egyszerű sütiket, amiben kavarok kettőt jobbra, hármat balra és már kész is. Bár sütés közben mindig rájövök, hogy nem is olyan hosszadalmas folyamat a lapok sütése és a többi, csak valahogy így ragadt meg a fejemben. Ezét mostanában egyre többször próbálom rávenni magam a bonyolultabb sütik készítésére. És a sütés végére valahogy már nem bánom a fáradságot. Azért valljuk be mindig csodás ízek kelnek életre ilyenkor.  

Hozzávalók

1 tojás
20 dkg cukor
5 dkg margarin
1 dl tej
2 evőkanál méz
70 dkg liszt
1 cs sütőpor

Krémhez

4 dl tej
4 evőkanál gríz
15 dkg margarin
2 evőkanál kakaó
20 dkg porcukor
gyümölcslekvár

Elkészítés

A tejben megfőzzük a grízt és félretesszük hűlni. Ezután a tojást, a cukrot, a margarint, a tejet és a mézet tűzön összeolvasztjuk. Közben a lisztet és a sütőport keverőtálba szórjuk, ráöntjük a meleg keveréket és tésztává gyúrjuk. A tésztából négy egyforma cipót készítünk. A cipókat kinyújtjuk és sütőpapírral bélelt tepsin megsütjük. Miközben sül a tészta elkészítjük a tölteléket.
A margarint elkeverem a porcukorral, hozzáadom a kihűlt grízt, majd a kakaóport.

Tálcára helyezek egy lapot, amit megkenek a krém felével. Majd erre újabb lapot helyezek, ezt lekvárral kenem meg. Ezt követi egy újabb lap, amire rákenem a krém másik felét, majd befedem a negyedik lappal. Porcukorral megszórom és pár órára félre teszem, hogy a tészta megpuhuljon. 
Úgy gondoltam földobom a sütit egy kis díszítéssel, így hát elővettem egy kisebb csipke terítőt ráhelyeztem a tetejére és úgy szórtam meg porcukorral. Szép csipkés mintás lett tőle. Persze a terítőt majd jól ki kell rázni, vagy kimosni, de azt hiszem ennyit megér a végeredmény. 

 

 




 


 

 

 

 

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése