2015. február 12., csütörtök

MÁJAS FALAT SÜLT KRUMPLIVAL

Ma este gyors vacsora kellett, de a fiúk már unják a melegszendvicset és a tejbegrízt. És milyen jól működik a női megérzés, ma a boltban vásárolva hirtelen felindulásból a kosárba dobtam egy kisebb rúd gyulai májast. Nem volt véletlen. Mikor az éhes szemek rám néztek otthon már tudtam is mi lesz a menü. Nem kell hozzá sok minden, csak néhány hozzávaló, ami mindig akad a konyhában. Így született meg ez a finomság. Gyorsan pucoltam pár krumplit, amit a roló után kisütöttem, és meg is volt a vacsora. Egyszerű, olcsó és laktató étel egy hosszú nap után. 

Hozzávalók

200 gr májas (lehetőleg Gyulai)
3-4 szelet kenyér (lehet szikkadt is)
2 tojás
bors
majoranna
petrezselyem
zsemlemorzsa
1 kg krumpli

Elkészítés

A kenyeret vízbe áztatom, majd jól kinyomkodva egy keverőtálba morzsolom. Hozzáadom a májast és a tojásokat, megszórom majorannával, borssal, sóval és szárított petrezselyemmel és villával vagy kézzel, mint a fasírtot jól összedolgozom. A fűszerezést nem kell túlzásba vinni, hiszen a májas már fűszeres, én általában egy teáskanálnyi sót teszek hozzá, ugyanennyi petrezselymet, fél teáskanálnyi majorannát és fél kávéskanálnyi borsot.
Mikor jól összegyúrtam kb 8 cm-es téglalapokat formálok belőle, megforgatom zsemlemorzsában és forró olajban arany barnára sütöm. Ezután kisütöm hozzá a krumplit és jóízűen befalatozom! :-D 

 

 

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése