2015. február 27., péntek

SAJT, AZ ELSŐ HÁZI SAJTOM

Régóta készülök sajtot készíteni, de eddig féltem tőle, hogy elrontom. Ma azonban erőt vettem magamon és megcsináltam életem első házi sajtját Jutka néni sugallatára. Annyira jól nézett ki, amit beküldött, én pedig imádom a sajtot minden mennyiségben és minden formában (kivéve a fűszerezett és hagymás sajtokat) tehát rászántam magam és bevallom nem bántam meg. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a főzés előtt végignéztem jó néhány videót a youtube-on.

Hozzávalók

2 l házi tej
3 cl ecet
egy konyharuha
egy kisebb darab anyag
tésztaszűrő

Elkészítés


Előkészületképpen egy nagyobb edénybe beleteszem a szűrőt és abba a konyharuhát. A tejet felteszem főni. Mikor elkezd forrni leveszem a tűzről és hozzáöntöm az ecetet, majd elkezdem lassan kavargatni. Nem kell sokáig, kb. 6-7 kavarás, majd a konyharuhával letakart szűrőbe öntöm. A konyharuhát jól összefogom, hogy kicsöpöghessen a savó a sajtból. Mikor már jól kicsöpögött meg is nyomkodom, vigyázzunk mert forró még. Ezután átteszem az így keletkezett sajtot a kisebb anyagra és mint a húsvéti sonkát betekerem vele, a két végét szorosan összekötöm, majd lesúlyozom, hogy a még benne levő savó is kifolyhasson. Kb. 2 óra hosszát hagytam a súly alatt,majd kicsavarta az anyagból,  ezután már szeletelhető. Ez egy natúr változat, de lehet ízesíteni hagymával, fűszerekkel, kivéve a sót. Ha sós sajtot akarunk, akkor a kipréselt sajtot sós vízben kell áztatni egy darabig. A fűszereket akkor adjuk hozzá amikor már leszűrtük, ekkor tegyük ki egy tálba és keverjük hozzá, majd ezután préseljük össze. 

 

 

 

 

 

 

 

 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése