2015. január 9., péntek

FARSANGI FÁNK (sütőporos)

Mivel itt a farsangi időszak eljött az ideje a fánk sütésnek is. Nekem fánk nélkül nincs farsang, viszont farsang nélkül sincs fánk. Máskor valahogy nem esik jól, ebben az időszakban viszont a sok is kevés néha. :-) Az alábbi receptet néhány éve találtam egy újság hasábjain, mivel abban az időben még élesztő-fóbiám volt nagyon megörültem ennek az élesztőmentes sütőporos receptnek. Azonnal ki is próbáltam és kiderült, hogy nagyon finom, igaz az állaga és az íze is inkább a bolti fánkokhoz hasonlít, mivel egy kicsit szárazabb, de én azokat is nagy élvezettel majszolom, szóval nálam nyerő. Később a kollégáimnak is sütöttem egy adagot egy farsang idején persze, hogy nagy sikert aratott. 

Hozzávalók

50 dkg liszt
2 tojás
15 dkg cukor
1,5 dl tej
3 dkg olvasztott margarin
1 cs vaníliás cukor
1 cs sütőpor
csipet só

Elkészítés


A tojásokat a cukorral ás a vaníliás cukorral felverjük, majd hozzáöntjük az olvasztott vajat. Ezután belekeverjük a tejet a sót és a sütőport. Majd hozzáadagoljuk a lisztet, és fakanállal jól elkeverjük, amíg tészta sűrűségű nem lesz. Konyharuhával letakarva meleg helyre tesszük fél órára pihenni.  Nekem kb. a duplájára kel meg.  Ezután lisztezett deszkán kinyújtjuk kb 1,5 cm vastagra, majd kiszaggatjuk. Én linzerszaggatót használtam hozzá és mézeskalács babaformát. Ezután letakarva érdemes még kb. 10 percig pihentetni. Bő olajban mindkét oldalát arany barnára sütjük. A tészta sűrűbb lesz egy kicsit, mint a hagyományos fánk, de nagyon finom és nem szívja fel az olajat. Tálalhatjuk porcukorral, lekvárral vagy pudinggal is. 

 







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése