2015. január 3., szombat

AMERIKAI PALACSINTA /pancake/

Mikor gyerek voltam mindig figyeltem az amerikai filmekben amikor reggelente palacsintát sütöttek a családok és jó ízűen ették. Azt gondoltam ez aztán az igazi reggeli finomság. Már nagyobbacska voltam amikor rászántam magam és kipróbáltam, azt hittem nagy ördöngösség, de rájöttem, hogy lényegében majdnem ugyanaz, mint a mi kis egyszerű palacsintánk, és a nehézségi szintje is hasonló. Viszont annyi biztos, hogy borzasztóan laktató főleg ha jól megkenjük baracklekvárral. 


Hozzávalók

0,5 l tej
1 tojás
3 evőkanál cukor
csipet só
liszt
1 cs sütőpor
0,5 dl olaj vagy 1,5 evőkanálnyi olvasztott vaj

Elkészítés

Nem bonyolítom túl, teljesen úgy készítem, mint a palacsinta tésztát, vagyis a tojást egy kis tejjel elkeverem, hozzáadom a cukrot és a sót majd felöntöm a maradék tejjel. Ezután hozzáadom a sütőport, ezt is jól belekeverem, és kb 0,5 dl olajat (lehet vajat is tenni bele kb.1,5 evőkanálnyi olvasztottat, de nekem most az olaj volt kéznél) és annyi lisztet, amitől sűrű tészta állagú nem lesz (kicsit sűrűbb, mint a nyers piskóta tészta). 

Ehhez is egyszerű kézi habverőt használok, nem gépiesítek! Fontos, hogy tartalék lángon süssük, máskülönben odaég és nem sül meg a közepe. A serpenyőben egy kis kanálnyi olajat hevítek majd a közepére öntök egy evőkanálnyit a masszából, nem kell szétfolyatni, magától elterül. Kb. 1 perc után meg kell nézni a hátoldalát, ha már szép barna akkor fordíthatjuk. Ne ijedjünk meg, hogy a felső oldala még folyós egy kicsit, majd átsül ha megfordítjuk. Ezt az oldalt is addig sütöm, amíg szép aranybarna nem lesz. Mikor kész és egy kicsit meghűl olyan az állaga mint egy töményebb piskótának. Ha nem akarjuk édesen enni akkor nem kell bele cukor. Igaz Tefalban sütöm, de azért 2-3 adag után mindig teszek egy kiskanálnyi olajat a serpenyőbe. 
A külcsín még nem az igazi, de az íze nagyon jó lett.
Az igazi amerikai palacsinta nem ennyire édes és juharsziruppal  tálalják. Én viszont maradtam a hazai ízeknél és baracklekvárt kentem rá, majd megszórtam porcukorral is. :-)


 

 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése