2015. május 7., csütörtök

RAKOTT BROKKOLI

Nem tudom ki hogy van vele, de én nem szeretek ételt kidobni, így ha megmarad valami és már nem kell senkinek lefagyasztom és félre teszem későbbre. Így voltam a húsvéti sonka megmaradt darabjával is. Egy részéből krumplilevest főztem a másik része pedig a hűtőszekrény polcán várt a sorára. Ma gondoltam egy nagyot és elővettem, délutánra ki is engedett. Volt a hűtőben még egy fej brokkoli. Nem sokáig tanakodtam mi legyen, hamar megszületett a rakott brokkoli ötlete. A sonka meg van főve, ízesíteni sem kellett túlzottan, a brokkoli mindenhez jó, rizs pedig minden konyhában akad. 

Hozzávalók

1 fej brokkoli
megmaradt húsvéti sonka
2 bögre rizs
fűszerpaprika
olaj
egy nagy pohár tejföl
10 dkg reszelt sajt

Elkészítés


A brokkolit rózsáira szedem és sós vízben megfőzöm. Közben a sonkát felkockázom és olajon megforrósítom. Ha van otthon egy kis leves (hús, csirke, zöldség) 3 merőkanállal hozzáöntök, majd megszórom egy kevés piros paprikával, és addig főzöm, amíg elkezd rotyogni. Ezután leveszem a tűzről és félreteszem. A két bögre rizst olajon egy kicsit átforrósítom, majd felöntöm 2,5 bögre forró vízzel, rászórok egy evőkanál ételízesítőt és takarék lángon fedő alatt főzöm kb. 10 percig. Mikor megdagad a rizs megnézem, hogy megfőtt-e, ha már majdnem kész leveszem a tűzről és fedő alatt hagyom párolódni magában. Mikor kész a rizs egy tűzálló tálba ötöm, rá teszem a sonkát, majd erre jön a brokkoli.  A tejfölhöz keverem a reszelt sajtot és a brokkoli tetejére öntöm. Ezután 200°C-on addig sütöm míg elkezd pirulni a teteje. 

 

 

 

 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése