2015. május 29., péntek

ARANYGALUSKA

Ma aranygaluskára éheztem, de beteg módon. Nem tudom miért, de reggel óta ezen járt az eszem. Nem volt mit tenni, sütni kellett! Az első próbálkozásom kb. 10 évvel ezelőtt volt, borzalmasan sikerült, még a kutya sem ette meg, és ez nem vicc! Annyira sokkoló volt a rosszul sikerült kelt tészta, hogy évekig kerültem az élesztőt. Mára már tudom a titok nyitja a megfelelő hőmérsékletű tej és egy meleg hely a futtatáshoz. Egy szó mint száz a tésztám szépen megkelt, a finomság arany barnára sült és nagyon finom lett. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a konyha ma annyira katasztrofálisan nézett ki, mint még soha, ma minden lefele esett, minden kiborult, kifröccsent, de hát minden nem lehet tökéletes!

Hozzávalók

70 dkg liszt
2 evőkanál porcukor,
1 teáskanál só
3 tojássárgája
10 dkg olvasztott margarin
3 dl tej
5 dkg élesztő,
1 teáskanál cukor

+ 15 dkg margarin
15-20 dkg darált dió
3 evőkanál cukor

Elkészítés


A tejet a cukorral megmelegítem és felfuttatom benne az élesztőt. Közben megolvasztom a margarint, egy tálba szórom a lisztet, porcukrot, sót és a tojást, majd hozzáöntöm a margarint. Ezután hozzáadom a felfutott élesztőt és addig gyúrom, amíg el nem válik a tészta az edény falától. Ha kell adok még hozzá lisztet. 40 percre meleg helyre teszem és kelesztem. Ha jól dolgoztunk annyira megkel, hogy szinte kifut a tálból. Ezután lisztezett deszkán átgyúrjuk, fél centi vastagra nyújtjuk és teáscsészével, vagy akkora méretű szaggatóval (kb. 8cm átmérőjű) karikákat szaggatunk belőle. Nekem kb.26-28 db jön ki. Megolvasztok 15 dkg margarint, a diót elkeverem a cukorral, majd egy tepsit kikenek margarinnal. Ezután jöhet a munka neheze. A kiszaggatott tésztadarabok felét egyenként az olvasztott margarinba, majd dióba mártom és szépen, nem túl szorosan egymás mellé fektetem a tepsiben. Majd jöhet a másik fele, amit ugyanúgy mártogatok és az első rétegre fektetem. Ha marad margarin és dió azt a tésztára öntöm és 180°C-os sütőben arany barnára sütöm. Én mindig készítek hozzá madártejet és azzal tálalom.


 

 

 

 





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése