2015. május 13., szerda

BODZAITAL ÉS BODZASZÖRP

Végre itt a bodzaszezon, csak úgy fehérlenek a bokrot az út mentén. Ez az időszak nem is telhet el bodzaital nélkül. Régen anyukám készítette, s ilyenkor már tudtam, hogy közel a nyári szünet. Így mikor meglátom a virágba borult bodzabokrokat mindig a gyerekkorom jut eszembe. Ma már nekem is van bodzabokrom, így hát ki sem hagyhatom a bodzaital készítést. 
Arra mindenképpen ügyeljünk, hogy lehetőleg ne az út menti bokrokról szedjük a virágot, mert az autókból áradó füst megtelepszik a virágok között, valamint fontos, hogy ne legyen bogaras a növény.   

BODZAITAL

Hozzávalók

10 bodzavirág
70 dkg cukor
4 citrom
5 l víz

Elkészítés

Egy ötliteres üvegbe beleszórom a cukrot és háromnegyedig felöntöm vízzel, majd elkeverem benne a cukrot. Ezután a citromokat karikára vágom és a vízbe teszem, majd belerakom a bodzát is, és felöntöm az üveget vízzel. Az italt egy éjszakára hűvösebb helyre teszem. Reggel leszűröm és már fogyasztom is. Lehetőleg hűtőben tároljuk, mert hamar felforrhat. 

BODZASZÖRP

Hozzávalók

15 bodzavirág
2 kg cukor
7 citrom
3 l víz + fél liter víz

Elkészítés

Egy ötliteres üvegbe beleteszem a bodzavirágokat, 4 citromot karikára vágva adok hozzá, három citromot pedig félbe vágva belefacsarok. Ezután hozzáöntök 3 liter vizet és 24 órát állni hagyom, lehetőleg hűvös helyen. Én a konyha padlóján tároltam a sarokban. Másnap a 2 kg cukrot elkeverem fél liter vízben és felforralom. Közben a bodzalevet leszűröm egy nagyobb edénybe. Mikor a cukros szirup felforrt leveszem a tűzről és a bodzaléhez keverem. Ezután üvegekbe szűröm és a kamrában tárolom, akár egy évig is eltartható így. Mivel nem volt otthon megfelelő üvegem ezért 7,5 dl-es befőttes üvegekbe raktam el, mikor rácsavartam a kupakot fejjel lefelé fordítva hagytam állni két órát, csak ezután raktam el a kamrába, így a felesleges levegő távozik és tovább eláll minden, a befőtteknél is ezt a módszert alkalmazom. 





 

 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése