2017. május 14., vasárnap

KRÉMES LEPÉNY FRISS EPERREL

Érik az eper! Végre! E mellett nem lehet szó nélkül, akarom mondani bejegyzés nélkül elmenni. Egy bejegyzésnek pedig tartalmasnak kell lenni máskülönben elveszítené eredeti célját. Tehát! A minap észrevettem, hogy valami piroslik a kert alján, még csak egyedül kandikált ki a nagy levelek alól, de tisztán látszott, hogy érett és egészséges, nem bírtam ellenállni, leszedtem és megettem. Mézédes volt. A zöld szemeket elnézve gondoltam lassan követni fogják ők is a jó példát, és ha az időjárás is úgy akarja beérnek hétvégére. Így is lett. Persze még csak két maroknyian, így gyümölcskrémeshez kevéske, de mivel az elsők az idén megérdemeltek egy méltó felhasználást. 

Hozzávalók

30 dkg liszt
10 dkg porcukor
10 dkg margarin
1 csomag sütőpor
1 tojás

Krémhez
8 dl tej
2 csomag vaníliás pudingpor
6 kanál cukor
350 gr tejföl
eper

Elkészítés

A krém alapot készítem el először, hogy legyen ideje egy kicsit hűlni. A tejben elkeverem a cukrot és a pudingport és sűrűre főzöm, majd félreteszem. A tésztához a lisztben elkeverem a sütőport és a porcukrot, majd belemorzsolom a margarint, ezután hozzáadom a tojást és tésztává gyúrom. Kinyújtom és sütőpapíros tepsibe teszem úgy, hogy legyen egy kis pereme. Persze  a legjobb egy porcelán pitesütő, de nekem ilyenem még nincs (de lesz) . A tésztát 180°C-os sütőbe teszem és 5 percig elősütöm. Közben a krémhez robotgéppel hozzákeverem a tejfölt, majd kiveszem a tésztát a sütőből és ráöntöm. Visszateszem a sütőbe és addig sütöm amíg a tészta széle aranybarna nem lesz. Kiveszem a sütőből, majd négybe vágom az epreket és a krémen elszórom. Azután tálalom miután teljesen kihűl, máskülönben szétfolyna. 

 

 

 

 

 

 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése