2017. május 9., kedd

EPERDZSEM

Régóta szerettem volna lekvárt főzni eperből. Csakhogy a tenyérnyi kis eperültetvényem kevéske termést hoz ehhez, általában 3-4 adag gyümölcskrémesre elég, viszont nagyon finom édes. Az eper ára szezonban és szezonon kívül is csillagászati. A minap viszont valami csoda folytán annyira jó áron sikerült eperhez jutnom, hogy azonnal vettem két ládával, egy ládával pedig kaptam az anyukámtól. Annak a felét elmajszoltam a másik feléből pedig megszületett a korábban közzé tett kókuszos-epres krémes. Na de a két ládát csakis a lekvárhoz szántam, így végre van saját készítésű házi eperlekvárom vagy dzsemem, kinek hogy tetszik. 


Hozzávalók

6 kg eper
6 csomag dzsemfix
0,5 kg cukor
2 késhegyni Nátrium-benzoát


Elkészítés

Az epret megmosom és lecsumázom. Ezután kb. 1 cm-es kockákra vágom. Egy nagyobb edénybe teszem rászórom a cukrot, megkavarom és elkezdem főzni. Mivel kockára vágva kb. 5,5 kg-ot tett ki az eper így a nagy mennyiség miatt ketté szedtem és két edényben főztem. Mikor az eper elkezd forrni hozzákeverem a dzsemfixet, majd a nátrium-benzoátot is. Ezután még kb. 5 percig hagyom rotyogni, a habot lekanalazom róla, majd leveszem a tűzről és üvegekbe töltöm. Töltéskor szinte színültig töltöm, majd a fedőt rácsavarva fejjel lefelé száraz dunsztba teszem. 

 

 

 

 

 

 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése