2017. május 10., szerda

BROKKOLIPÖRKÖLT

A változatosság kedvéért, na és mert jó áron adták brokkolit vettem ma, gondoltam kirántom, vagy rakom, de mire hazaértem vele már nem volt kedvem egyikhez sem. Valami újat akartam kihozni belőle. Persze az új ízek miatt is és persze egy újabb bejegyzés megszületéséért is. Most, hogy végre itt a tavasz kevesebb időm jut új ételek kipróbálására, hiszen amennyi időt csak tudok azt a virágoskertben töltöm és csinosítom, persze nem kimondottan főzési szándék nélkül, hiszen a rózsaszirmokból lekvárt akarok majd főzi, ehhez viszont az kell, hogy a rózsák egészségesek legyenek. Remélem sikerül! 
Ja és, hogy miért éppen pörkölt? Ha már gombából lehet, akkor miért ne lehetne brokkoliból is...


Hozzávalók

1 szép nagy fej brokkoli
3 evőkanál olaj
csipet bors
csipet fűszerkömény
1 kisebb fej hagyma
csipet majoranna
1 csapott evőkanál fűszerpaprika
2 dl víz
csapott evőkanál keményítő

Elkészítés

A brokkolit rózsáira szedem és kisebb darabokra vágom. A hagymát meghámozom és felaprítom, vagy botmixerrel pépesítem, én ez utóbbit csináltam. A wokban 3 evőkanálnyi olajat hevítek, majd megpirítom benne a hagymát. Ezután felöntöm a vízzel, hozzáadom a fűszereket végül a brokkolit, jól átkavarom és fedő alatt párolom. Mikor a brokkoli megpárolódott (vigyázzunk ne legyen túl puha, kb. 10 perc kell neki) a lében elkeverem a keményítőt és addig kavargatom, amíg besűrűsödik, ezután leveszem a tűzről és hagyom fedő alatt pihenni. Közben 2 tojásból nokedlit főzök mellé. 

 

 

 

 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése