2016. október 31., hétfő

ZAMATOS TARJA PÁROLT ZÖLDSÉGEKKEL

A tarja, ha jól van elkészítve nagyon zamatos étel, valójában elég egy kevés só, ahhoz hogy előhozza a hús finom ízét. Persze a pácolt flekken sóval ízesített darabok sem utolsók. Viszont mindenképpen vigyázni kell arra, hogy sütés közben ne száradjon ki, így oda kell figyelni meddig és hogyan sütjük. Ha kiszárad igazi ehetetlen csizmatalp lesz belőle. Tapasztalatból írom, hiszen jártam már így. Na de ez a recept, illetve ez az étel jól sikerült, éppen annyira sütöttem meg amennyire szükséges volt. És mivel zamatos és ízletes volt a hús nem sokat bíbelődtem a körettel, a lehető legtermészetesebb ízeket választottam hozzá. 

Hozzávalók

6 szelet tarja
olaj

Körethez
1 kg krumpli
1 csomag fagyasztott vegyes zöldség

Elkészítés

A tarját legtöbbször szeletelve veszem, ha mégsem kb. ujjnyi vastagra vágom. Klopfolni nem szoktam, mert csak összezúznám a rostokat.  A szeleteket besózom, mindkét oldalán és egy kiolajozott tepsibe fektetem. Alufóliával lefedem és addig párolom 180°C-on, amíg a hús leválik a csontról. Ezután leveszem a fóliát és kb 5 percre még visszateszem a sütőbe. 
A körethez a krumplit meghámozom és kockára vágom, egy jénai tálba teszem és hozzákeverem a fagyasztott zöldséget. Megsózom, majd fólia alatt párolom a sütőben, amíg meg nem puhul. Ezután fólia nélkül visszateszem a sütőbe 5-10 percre. 

 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése