2016. október 12., szerda

GÖNGYÖLT KARAJ BACONNEL

A karaj egy nagyon jó alapanyag hiszen annyi féleképpen lehet elkészíteni hogy megszámlálni sem lehet. Valójában köretnek is azt teszünk mellé amit akarunk, hiszen ugyanúgy illik hozzá a krumpli vagy a rizs, mint akár egy alma vagy meggyszósz. Tegnap kivettem a hűtőből egy darabot és azon morfondíroztam mit is csináljak belőle, ami nem olyan szokványos, mégis akár több napig is eláll. Így jött az ötlet, hogy felgöngyölöm baconnal. Na de ha már göngyölöm akkor legyen is benne valami, gyors hűtőmustrát követően elő is került egy kis maradék sonka és némi sajt, valamint 2 tojás is árválkodott a polcon. 


Hozzávalók

Karaj (én 60 dkg-nyit használtam)
20 dkg reszelt sajt
2 tojás
10 dkg sonka (vagy valamilyen felvágott)
egy kis csomag szeletelt bacon (még valamikor tavasszal vettem, bedobtam a mélyhűtőbe és most találta meg)


Elkészítés

A karajt szeletekre vágom és kiklopfolom. A szeletek mindkét oldalát besózom. A sonkát apró kockára vágom és a reszelt sajthoz keverem. Ezután hozzáadom a tojásokat és jól elkeverem. A karaj szeletekre 3 teáskanálnyi tölteléket rakok és felgöngyölöm. Minden szeletet ugyanígy megtöltök, majd a felgöngyölt karajokat baconbe tekerem és egy jénaiba fektetem. Fólia alatt sütöm 200°C-on, amíg átpárolódik.  Ezután leveszem róla a fóliát és a sütőben megpirítom a tetejét. Köretnek rizst és párolt almát készítettem. 

 

 

 

 

 

 

 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése