2016. október 31., hétfő

CSIRKEPAPRIKÁS

Talán sokan felkapják a fejüket vajon miért szánok egy egész posztot ennek a nagyon is alapvető és egyszerű ételnek. Talán sokaknak egyértelmű, hogy csirkepaprikást bárki tud készíteni. Én is azt hittem, hogy ez így van, csakhogy mikor először nekiálltam rájöttem, hogy ez nem csak úgy pikpak összerakódik és megfő, hanem pontos menete és struktúrája van, mint minden más ételnek. Ma már persze én is pikpak elkészítem, de biztosan vannak, akik még csak most tanulják a főzés csínnyát-bínnyát, ezért nekik talán jó sorvezető lehet ez a leírás. 

Hozzávalók

1 egész csirke, vagy 1 kg csirkecomb, vagy 1 kg csirkeszárny, vagy 1 kg vegyes csirkehús
1 fej hagyma
bors (őrölt)
fűszerkömény (őrölt)
olaj
fűszerpaprika

Elkészítés

Ha egész csirkéből főzöm, először is feldarabolom a csirkét. Ez esetben combból készítettem, így csak meg kellett tisztítani őket. A hagymát apróra vágom, vagy ha van otthon aprítógép, akkor azzal is lehet pépesíteni. Egy lábasban fél dl-nyi olajat hevítek, mikor már forró hozzáadom a hagymát, és tartaléklángon megpárolom benne. Vigyázni kell, hogy ne égjen meg, mert akkor keserű lesz. Én általában addig sütöm, amíg aranybarna nem lesz. Ekkor hozzáadom a combokat és addig kavargatom benne, amíg a comb külseje kifehéredik. Ezután felöntöm annyi vízzel ami ellepi. Majd főzöm tartaléklángon. Mikor már félig megfőtt megsózom és borsozom. Hogy mennyit teszek bele őszintén szólva sosem mérem, ízlésre szoktam, de sóból kb. 2-3 teáskanál, borsból és köményből kb. 1-1 teáskanálnyi. Ezután hozzáadom a fűszerpaprikát, kb 2 evőkanállal, majd hagyom főni. Mikor elkezd rotyogni megkóstolom elég ízes-e, ha kell fűszerezem még. Ezután pedig addig főzöm, amíg a combok meg nem főnek, vagyis a hús kezd leválni a csontról. 
Általában nokedlivel tálalom, ha nincs időm szaggatni akkor szarvacskát főzök hozzá. Most volt időm, így szép nagy nokedliket szaggattam inkább. Savanyúságnak uborkasalátát ajánlok hozzá vagy csemegeubit, vagy csalamádét.  

 

 

 

 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése