2016. október 16., vasárnap

MEGGYSZÓSZ

Gyerekkorom egyik kedvenc menzakajája a meggyszósz. Annak idején főtt húst, morzsát és tört krumplit kaptunk mellé. A meggyszósz evésnek igazi rituáléja volt, első lépésben belekavartam a morzsát, majd a krumplival együtt ettem. Az első meggyszószsom nem is szósznak készült, hanem gyümölcslevesnek, csak kissé elnéztem az arányokat és így besűrűsödött a lé. Ízre nem volt rossz, az igaz, csakhogy a vanília puding miatt nagyon intenzív volt a vanília íz, ami kicsit elnyomta a meggy savanykás ízét. Azóta inkább liszttel sűrítem, így megmarad a jellegzetes meggy íze. 

Hozzávalók

1 kg-nyi meggy (a legjobb a frissen szedett, de télen mirelit vagy befőtt is tökéletes, bár a befőttnek a cukor és tartósító miatt más az íze) én nyáron szedett fagyasztott meggyet használtam
4 evőkanál cukor
víz
3 evőkanál liszt

Elkészítés

A meggyet felteszem főni, annyi vízzel, ami bőven ellepi. Addig főzöm, amíg átfő, de nem szabad szétfőzni. Igazából forrásig elég főzni. Ekkor hozzáadom a cukrot, jól elkeverem benne. Majd egy hosszú pohárba, vagy a botmixer keverőpoharába szedek a léből 4 merőkanállal, ebbe teszem a lisztet és kézi habverővel belekeverem. Én a habverő szárát a két tenyerem közé veszem és elkezdem dörzsölni a tenyerem, közben a habverő pedig gyorsan forog, így biztosan nem lesz csomós. Mikor már jól elkevertem benne a lisztet egy szűrőn át öntöm vissza a meggyhez, és még egy rottyanásig főzöm. 

 

 

 

 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése