2015. szeptember 28., hétfő

TEJFÖLÖS ZÖLDSÉGES CSIRKE

Megint csak egy hirtelen felindulásból gyártott recepttel szolgálhatok. Mostanában nagyon fogott az agyam, igazából nem volt kedvem sem recepteket nyálazni, sem agyalni sokat a megoldáson, kaja kellett, finom és gyors. Ilyenkor az agyam átáll automata üzemmódba és csak úgy ontja az ötleteket. Első lépés persze mindig a meglévő javak és erőforrások alapos felmérése. Ebben az esetben is megtörtént, volt egy szem paradicsom, egy szem sárgarépa, egy csokor petrezselyemzöldje, és négy dara csirkecomb (felső). És egy kanálnyi tejföl. Krumpli természetesen egy szál sem. Hát ilyen feltételekkel estem neki az aznapi főzésnek. 

Hozzávalók

4 darab csirkecomb (nekem csak felső volt)
1 darab paradicsom
1 darab sárgarépa
1 csokor petrezselyemzöldje
1 kanál tejföl
két bögre rizs

Elkészítés

A rizst megfőzöm delikátos vízben, ahogy azt már néhány korábbi receptben leírtam. A combot megmosom és jénai tálba fektetem, rávágom a paradicsomot és a répát, illetve a petrezselymet. Aláöntök 2 dl vizet, ás alufólia alatt párolom 200°C-on, amíg megpuhul a comb. Mikor kész pirítom egy kicsit. Ezután a combokat kiszedem, és a jénaiban maradt zöldséges levet botmixerrel összeturmixolom, hozzákeverve a tejfölt is. Ezután visszarakom bele a combokat, majd egy kis idő múlva rizzsel tálalom. A zöldséges öntetet én a rizsre öntöttem így jó tocsogós lett és nem maradt száraz, valamint a húsnak is jót tett. 

 

 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése