2015. szeptember 28., hétfő

SZŐLŐDZSEM

Annyira belejöttem a befőzésbe, hogy úgy döntöttem kicsit kreatívkodom. Termett egy csomó othello szőlőm. Megenni már nem volt erőm, kidobni és hagyni leszáradni pedig szívem. Hallottam róla, hogy szőlőből is lehet dzsemet főzni, csak kicsit macerás a mag miatt. Na persze tudom, hogy most sokan fejükhöz kapnak miért nem jutott eszembe mustot vagy egy kis bort összedobni, hát mert nem iszom egyiket sem, és minden szentnek ugye maga felé hajlik a keze...
Szóval utánanéztem egy két befőzős videóban hogyan és mint működik a módszer, majd szintén megalkottam a sajátomat. Mivel annyi szőlőm volt amivel egy nagyobb edényt háromnegyedig töltött meg, ezért nem is volt olyan macerás. 
Először is lemostam és leszemeztem a fürtöket. Leszemezve 4 kg lett. A szemeket egy nagyobb lábasba szórtam, majd elkezdtem melegíteni, lassú tűzön és közben botmixerrel összetörtem. Ezután hagytam felforrni, majd paradicsom passzírozón átszűrtem. Azért jobb ez a módszer, mert a mag kiválik, a héjában lévő finom ízek pedig benne maradnak. Az így kapott levet felforraltam, majd hozzáadtam 7 csomag dzsemfixálót (Lucullus 3in1). Ezután kavargattam még 10 percig, majd üvegekbe töltöttem és fejjel lefelé száraz dunsztba tettem két napra. 
Azóta már megkóstoltam, palacsintával és nagyon finom lett. 
Még mielőtt azt hinné bárki, hogy kihagytam volna egy mozzanatot tisztázom, hogy NEM tettem bele cukrot. Ugyanis olyan édes volt a szőlőm, hogy nem kellett hozzáadni. Javaslom mindig kóstoljuk meg a szőlőfőzetet mielőtt cukroznánk. 

 

 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése