2015. szeptember 28., hétfő

RIZSES HÚS

A riszes hús igazi menzaétel, legalábbis a gyerekkoromban nagyon sokat főztek a menzán. Emlékszem olyan száraz volt a rizs, hogy azt hitem téglát köpök, a hús meg éppen csak mutatóban volt jelen a tányéron, csak hogy ne érje szó a ház elejét. De otthon mindig finom volt, szaftos volt a rizs, átfőtt a hús. Azt hiszem nem kérdés, hogy melyik recept alapján tanultam meg rizses húst készíteni. 

Hozzávalók

2 bögre rizs
fél kg hús (comb, vagy karaj, bár a comb inas)
20 dkg zöldborsó
olaj
delikát

Elkészítés

Először a rizst készítem el. Egy kevés forró olajon átforgatom, hogy átmelegedjen, majd felöntöm forró vízzel éppen annyival, hogy ellepje, ezután a tűzhelyet takarékra állítom és fedő alatt addig párolom amíg át nem fő. Néha átkavarom.
A húst kockára vágom és olajon megpirítom, mikor kifehéredik felöntöm egy kevés vízzel és forrásig párolom, ekkor beízesítem és hozzáadom a borsót. Addig főzöm amíg megfő a hús.
Mikor kész hozzákeverem a rizshez. Az én ételem kicsit inkább rizottós mert én úgy szeretem, ha egy kicsit szaftos marad és nem szárad ki.  

 

 

 

 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése