2015. szeptember 28., hétfő

SZEDERTORTA

Annyi szedrem termett a nyáron, hogy kétnaponta szedtem, nagyobb részét tejfölös dobozokba tettem és lefagyasztottam, viszont mikor volt időm, akkor a télire eltett  friss termésből készítettem valami finomat. Az alábbi egy saját recept, volt egy kis időm egy nap és gondoltam kísérletezem. Ez lett a végeredmény. Igaz a tészta talán lehetett volna puhább, talán következő alkalommal nem omlósat sütök, hanem egy egyszerű piskótát, de azért így sem lett rossz, sőt! 

Hozzávalók

20 dkg liszt
10 dkg margarin
10 dkg porcukor
1 csomag sütőpor
1 db tojás

A krémhez
fél liter tej
2 cs vaníliás pudingpor
2 db tojás
3 evőkanál cukor
1,5 dl tejszín
szeder

Elkészítés

A lisztben elmorzsolom a margarint, majd hozzáadom a porcukrot, tojást és sütőport és tésztává gyúrom. A krém hozzávalóit egy edényben elkeverem, majd megfőzöm. A tésztát egy kerek tortaformába fektetem és elősütöm. Mikor félig megsült a tetejére öntöm a krémet, amit aztán kirakok a szederrel jó sűrűn, én fagyasztott szedret használtam, mert ahogy érik a kertben máris leszedem és tejfölös poharakban lefagyasztom. Ezután addig sütöm amíg a lap teljesen megsül.


 

 

 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése