2017. január 21., szombat

TÖLTÖTT GOMBA (darált hússal)

Gombát csak boltban veszek, persze iskolában tanultuk, hogy mit jelent a "hol van a gallér", de mivel nem lettem gombaszakértő így nem merek kockáztatni. Marad a csomagolt, valószínűleg mesterséges helyen termett, de megbízhatóan nem mérgező csiperke. Elkészítése sem nehéz, hiszen ha kell hamar megfő, vagy átpárolódik, húsok mellé köretnek, vagy főételként is tálalhatjuk. Ez esetben egy töltött főételt készítettem, valójában a chilis bab alapízeit kevertem a gombával. Egy kis krumplival nagyon finom főétel. 


Hozzávalók

50 dkg csiperke gomba, nagyobb fejű
50 dkg darált hús (sertés)
fél fej hagyma
majoranna
őrölt bors
fűszerkömény (őrölt)
fűszerpaprika
bazsalikom
2 evőkanál ketchup
olaj
reszelt trappista sajt


Elkészítés

A gombákat megmosom és kitöröm a torzsájukat (azt később kirántottam). Szigorúan nem hámozom a gombát másokkal ellentétben, mert az szerintem felesleges pocsékolás. A hagymát apróra vágom, majd egy kisebb edényben olajat hevítek és megpirítom benne a hagymát, ezután hozzáadom a  darált húst és fehéredésig kevergetem. Mikor kifehéredett 2dl vízzel felöntöm, majd hozzáadom a fűszereket, mindenből két csipetet, kivéve a fűszerpaprikát, abból egy teáskanálnyit, valamint sóból ízlés szerint. Ezután hozzáadom a ketchupot és jól összeforralom. Mikor a hús megfőtt és az ízek is összeérnek leveszem a tűzről. A gombákat ekkor egy jénai tálba teszem, megsózom és a fejeket megtöltöm a darált hússal, a maradékot a gombák közé szórom. Fóliával lefedem és 180°C-on sütöm, amíg a fejek megpuhulnak. Ezután leveszem a fóliát rászórom a töltött gombákra a reszelt sajtot és visszateszem a sütőbe kb. 5 percre, amíg a sajt ráolvad. 

 

 

 

 

 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése