2017. január 27., péntek

KÍNAI ZÖLDSÉGES CSIRKEMELL TOJÁSOS RIZZSEL

Ma kínait főztem, életemben először. Valójában félek kicsit a kínai ízektől, annyira más az ízviláguk mint a mienk. Az édes-savanyú nekem nem jön be, vagy ott van a mézes bundás csirke, őszintén szólva az sem a kedvencem és a csípős ízekről nem is beszéltem. No de nem elriasztani akarok senkit, sőt, ez a blog éppen arról szól, hogy a kínai nagyon is finom és igazából annyira színes az ízvilág, hogy mindenki megtalálhatja benne a neki valót. Ennek az ételnek az eredetijét egy kínai gyorsétteremben ettem néha napján. Többször is el akartam készíteni, de annyiféle szósz, meg fűszer kellett volna hozzá, hogy már a recept végigolvasásától is elment a kedvem. Ma viszont végre erőt vettem magamon, valamint egy zacskós kínai fűszer-keveréket, gondolatban kicsit átkonvertáltam a hozzávalókat és a folyamatot végül megszületett ez a bizonyos kínai az én változatomban. Szívből ajánlom mindenkinek. 

Hozzávalók

1 egész csirkemell
1 répa
1 csomag kínai fűszerkeverék (én pirított tészta alapot használtam)
1 fej brokkoli, vagy egy csomag fagyasztott
1 evőkanál étkezési keményítő vagy liszt
olaj
só ízlés szerint

Tojásos rizshez
1 bögre rizs
2 bögre víz
2 marok fagyasztott borsó, ha nyár van a friss a legjobb
1 répa 
2 tojás
olaj

Elkészítés

Első lépésként a brokkolit rózsáira szedem, a répát meghámozom és uborkagyalun legyalulom. A csirkemellet kockára vágom. A főzéshez ez esetben wokot használtam, valójában most használtam először és nagyon jól bevált. Viszont, akinek nincs nyugodtan használhat egy nagyobb teflonos serpenyőt. Szóval a wokban olajat hevítek kb. 3-4 evőkanálnyit, mikor forró beleöntöm a csirkekockákat és kavargatni kezdem. Mikor kifehéredik hozzáadok 4 dl vizet, beleszórom a fűszer-keveréket majd a répát és a brokkolit és fedő alatt tartalék lángon magára hagyom. 
Addig főzöm így, amíg a répa, a brokkoli és a csirke is megpuhul. Mikor megfőtt 2 dl vízben elkeverem a keményítőt vagy a lisztet (a liszttől matt színe lesz, a keményítőtől áttetsző fényes) majd hozzákeverem a raguhoz, így egy sűrű szaftos ételt kapunk. Ilyenkor még két nagyobb csipet sóval ízesítem. 

Tojásos rizs elkészítése

A répát apró kockára vágom és sós vízben felteszem főni, mikor megpuhul leszűröm és félreteszem. Egy edényben olajat hevítek, majd hozzáadom a rizst és a borsót és folyamatos kevergetés mellett addig pirítom, amíg a borsószemek átmelegednek. Ekkor felöntöm két bögre vízzel, megsózom és fedő alatt, tartaléklángon, néha megkavarva addig főzöm, amíg a rizs felszívja majdnem az összes vizet. Ekkor leveszem a tűzről és hagyom fedő alatt párolódni. Közben  egy serpenyőben olajat hevítek, a tojásokat felverem, majd a serpenyőbe öntöm. Folyamatos kevergetéssel megsütöm, erre azért van szükség, hogy ne süljön egybe, hanem kisebb darabokra essen szét a tojás. Egy villával "trancsírozom" szét. Mikor megsül leveszem a tűzről és a répával egütt hozzákeverem a megpuhult rizshez és a csirkés keverékkel tálalom. 


 

 



 

 

 

 

 

 

 

 



2 megjegyzés:

  1. Ha nem szereted, akkor ki ette meg ? Csak nem Gandalf ? :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem, Gandalf akkor éppen el volt tűnve. Viszont nem nem szerettem, hanem féltem tőle :D De már nem félek, sőt!!! :D

      Törlés