2017. január 1., vasárnap

CSŐBEN SÜLT TÖLTÖTT CSIRKECOMB PÁROLT BURGONYÁVAL

Van egy nagyon jó kis emeletes pároló tálam, két részből áll a felső tál lyukacsos, az kerül az alsó tetejére, hogy így gond nélkül átjárhassa az ételeket a gőz, majd erre jön a tető, ami bent tart minden ízt és zamatot. Őszintén szólva mindeddig csak az alsó részét használtam különböző rakott ételek elkészítéséhez. Most viszont eljött az ideje, hogy kipróbáljam valódi rendeltetése szerint. Nagyon jól vizsgázott a kis "szerkezet", tökéletesen megpárolta a beletett alapanyagokat és minden ízt bent tartott. Akinek módja van rá szerezzen be egy ilyen jénai kombinációt, mert valóban megéri. És a legfontosabbat nem is említettem, lerövidíti az elkészítési időt és nagyon egyszerűvé teszi a főzés folyamatát. 

Hozzávalók

2 egész csirkecomb
1 kg burgonya
bors
valami töltelék 

Elkészítés

A burgonyát hámozzuk meg és vágjuk karikára, az alsó tálba öntsünk fél dl-nyi vizet, majd tegyük bele a krumplit, sózzuk meg és keverjük át. Ezután tisztítsuk meg a combokat, majd sózzuk be őket, a bőr alatt is. Nekem volt még a hűtőmben egy kis tálnyi maradék töltött tojás töltelék (sonka, reszelt sajt, tojás sárgája, tejföl, mustár és majonéz keveréke) és egy kis darab házikolbász. Így a kolbászt felszeleteltem és beraktam a bőr alá, erre halmoztam rá a tölteléket, majd a combokat a lyukacsos tálba tettem. Ezt a krumpli tetejére tettem, rákerült a fedő és 200°C-os sütőben sütöttem amíg a comb megpirult és teljesen átpárolódott. Mire a comb megsült a krumpli is tökéletes lett. Sütés közben a kolbász zsírja ráfolyt a krumplira, ami így még ízletesebb lett. 

 

 

 

 

 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése