2016. szeptember 19., hétfő

PEREC

Nagyon szeretem a pereceket, a legjobban azt a jó kemény pékségit, amit valami sós löttyel leöntenek és nyúlik rajta mint a t... Ez valami gyerekkori ragadvány lehet, talán azért mert azt mindig csak a boltban lehetett kapni, otthon nem készítették. Na de ma már tudom, hogy ami a pékségek polcain megtalálható otthon is mind elkészíthető, sőt van olyan, hogy még finomabban, mint a nagyüzemben. Ez a perec is hasonlóképpen finomabb, mint a bolti, igaz én nem csináltam hozzá gumiállagú sós mázat, de nem is hiányzott.

Hozzávalók

60 dkg liszt
5 dkg élesztő
10 dkg olvasztott vaj
1 db tojás
3 dl tej
1 teáskanál cukor, 
1 teáskanál só

Elkészítés

A tejhez adoma  cukrot, megmelegítem és felfuttatom benne az élesztőt. A lisztet egy tálba szórom hozzáadom a sót, olvasztott vajat és a tojást, majd a felfutott élesztőt és összegyúrom. Mikor kész egy órát pihentetem meleg helyen, hogy szépen megkeljen. Ha már megkelt nem kell kinyújtani, sem hajtogatni, egyszerűen kiborítom az asztalra, vagy nyújtófára, cipóvá formálom és 6 részre vágom. Ezeket cipókká formázom, majd kézzel kisodrom és perecet formálok belőlük. 180°C-os sütőben aranybarnára sütöm. Aki akarja oszthatja 12 részre is, akkor kisebb perecek lesznek. 

 

 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése