2016. szeptember 19., hétfő

KRUMPLIS RAKOTTAS

Megint bajban voltam, nem elég, hogy nem jutott eszembe semmi , de nem is volt kedvem főzni. Előfordul az ilyen. Szóval mivel nem volt kedvem semmihez, ezért valami olyat kellet kitalálni amihez nem kell sok előkészület, fölösleges mozzanat, csak összedobom és kész. Hát így született meg az alábbi étel. Minden mozzanatot a lehető legegyszerűbben végeztem el, ezért főztem egészben a krumplit, ezért sűrítettem a húst tejföllel, és ezért lett egyben sült rakottas. Mindehhez képest viszont nagyon is finom étel sikeredett, sőt a főzés végére úgy belejöttem, hogy még egy jó kis uborkasalit is összedobtam hozzá. 

Hozzávalók

1,5 kg krumpli
0, 5 kg darált hús
1 nagy tejföl
20 dkg zöldborsó
20 dkg trappista sajt
só, bors, fűszerkömény, tárkony

Elkészítés

A krumplit egészben felteszem főni. Közben a borsóhoz sós vizet forralok, mikor forr beleöntöm a borsót és megfőzöm, ha kész leszűröm és félre teszem. Ezután a darált húst olajon megpirítom, ízesítem sóval, borssal, fűszerköménnyel és egy kevés tárkonnyal. Mikor már jól átfőtt a hús hozzáöntöm a tejfölt és a borsót, majd forrásig főzöm. Hogy mennyi fűszer kell bele, azt mindenki szája ízére bízom. Én kóstolással próbálgatom a mennyiséget, mikor már ízlik akkor elég. Ha a krumpli megfő leöntöm róla a vizet, megpucolom karikára vágom és egy réteget fektetek egy jénai aljára, erre ráöntöm a húsos keverék harmadát, majd így tovább amíg el nem fogy a krumpli és a hús is. Nekem a hús réteg marad legfölül, erre ráreszelem vagy rászeletelem a sajtot és 200°C-on sütöm, amíg megpirul a sajt a tetején. 

 

 

 

 

 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése