2016. szeptember 22., csütörtök

CSIPETKÉS-TÚRÓS

Sokat vacilláltam mit csináljak a tegnap kiolvasztott túróval. Első gondolatom palacsinta volt, aztán arra gondoltam összedobok egy gyors túrós tésztát holnap ebédre. De a túró ugye nem jó ha áll, főleg ha már egyszer le volt fagyasztva, így gondoltam egy nagyot és fellapoztam kedvenc szakácskönyveimet, ahol persze nagyon sok fajta sütemény van, de mivel tejfölöm nem volt, így a java része már eleve kilőve, aztán volt egy csomó amihez nyújtani meg szaggatni, meg egyenként tölteni kellett volna, ahhoz viszont annyi kedvem volt, mint egy téli estén a szabadban golfozni egy szál hálóingben. Na de nem adtam föl és meg is lett az eredménye, megtaláltam ezt a kakaós sütit, aminek ugyan nem ez volt a neve, de szokásomhoz híven kicsit átalakítottam a hozzávalókat így új nevet adtam neki és megsütöttem. Nem bántam meg! 

Hozzávalók

25 dkg margarin
20 dkg cukor
2 db tojás (ha kicsi inkább 3)
5 dkg kakaópor
45 dkg liszt
1 cs sütőpor
1 csipet só

A töltelékhez
25 dkg margarin
4 db tojás (ha kicsi inkább 5) 
20 dkg cukor
1 kg tehéntúró
2 csomag vaníliás pudingpor

Elkészítés


A kakaós tésztához a vajat a cukorral és a sóval robotgéppel krémesre keverem, majd egyenként hozzáadom a tojásokat. Ezután mehet bele a liszt, a kakaó és a sütőpor és tésztává gyúrom. Amíg elkészítem a tölteléket hűtőbe teszem. A túrós töltelékhez a vajat felolvasztom, kicsit h hűlni hagyom. Addig a tojásokat a cukorral habosra keverem és apránként hozzáadagolom a vajat. Majd hozzákeverem a pudingport és a túrót. A tészta 2/3 –át kinyújtom, tepsibe fektetem és ráöntöm a túrós tölteléket. A maradék kakaós tésztát apró darabokra csipkedem és a túróra szórom. Na ezért csipetkés a neve! 150°C-on sütöm, amíg elkezd barnulni a teteje. 

 

 

 

 

 

 

 

 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése