2016. szeptember 24., szombat

GOMBÓC BUKTA BIRSALMASAJTTAL

Ma megint csak a netet böngésztem, almás finomságot kerestem, hiszen az őszi alma már a pincében. Találtam is jó néhányat, gondoltam egy jó kis pitét készítek finom krémmel. Ahogy böngésztem ráakadtam néhány kelt tésztára is, megakadt a szemem egy nagyon guszta buktatortán. Olyan szépen nézett ki a tortaformában, hogy rá is kattintottam. Buktát már sütöttem, így némi fogalmam van az elkészítéséről, de gondoltam átolvasom hátha egy praktikus ötletet találok, vagy valami érdekes hozzávalót. Végigfutottam a hozzávalók listáját és következett az elkészítés, amin elszakadt nálam a cérna. Nem gyúrt, nem dagasztott a blogger, hanem szépen belepakolta a hozzávalókat egy dagasztógépbe és amíg az dolgozott ő kényelmesen várta a végeredményt. 
Jó persze mindenkinek a maga dolga, hogy mivel dagaszt és gyúr, és biztosan kényelmes és egyszerűbb is, mint kézzel csinálni. De ha minden feladatot átenged egy robotnak akkor valójában mi élmény van a sütésben? És nyugodtan kövezzenek meg, de miért kell kiblogolni a sütést, ha valójában egy masina végzi? Nem tudom elhinni, hogy van olyan aki végigolvassa és rohan dagasztógépet venni, mert a recept azt írja. Annyira fölmérgeltem magam, hogy a pincéből fölhozott almából párolt almát csináltam és nekiálltam buktát sütni. Az igaz, hogy nem lett tortaforma és nem néz ki olyan gusztán, mint az a bizonyos géppel dagasztott, de én bizony mindent kézzel csináltam, még a birsalmasajtot is, amivel megtöltöttem. 

Hozzávalók

50 dkg liszt
1 cs élesztő
3 csapott evőkanál porcukor
1 kávéskanál só
5 dkg margarin (olvasztott)
3 dl tej
1 teáskanál cukor


birsalmasajt (saját házi készítésű)
vagy lekvár (mindennképpen kemyén, süthető) 
1 tojás a kenéshez
kevés margarin a tepsi kikenéséhez

Elkészítés

A tejhez hozzáadom a teáskanál cukrot és megmelegítem, majd belemorzsolom az élesztőt és hagyom felfutni. Addig a lisztet tálba öntöm, hozzáadom a porcukrot és a sót, és megolvasztom a margarint. Ha az élesztő felfutott a margarinnal együtt a lisztes keverékhez adom és összegyúrom, addig gyúrom, amíg a tészta el nem vélik az edény falától. Ha kell adok hozzá még egy kevés lisztet. Ezután konyharuhával letakarom és meleg helyen pihentetem fél órát. 
Mikor megkelt kinyújtom kb. ujjnyi vastagra és négyzetekre vágom. Ezután a birsalmasajtot a tésztadarabok közepébe teszem és a négy sarkát összecsípve gombócokat formázok belőlük. Egy tepsit kikenek margarinnal és a gombócokat beleteszem, de hagyok helyet köztük, mert megdagadnak sütés közben. A tojást felverem és megkenem vele a tészták tetejét. Sütés előtt 10 percig pihentetem még a tepsiben, majd 150°C-on sütöm, amíg aranybarna lesz a gombócok teteje. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


2 megjegyzés:

  1. Nagyon szép lett ! Nem is kell az a fránya dagasztógép...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A kelt tésztáknak lelke van, amit a saját kezünkkel keverünk, gyúrunk majd simogatunk bele! :-)

      Törlés