2014. december 30., kedd

ZÖLDSÉGES KRUMPLI EGYSZERŰEN

Az alábbi receptötletet a nagynénémtől lestem el. Borzasztóan egyszerű, nagyon finom, köretnek vagy akár még egytálételnek is megfelel. Én általában forrón kezdem el csipegetni, és addig csipegetem amíg el nem fogy. Senki ne féljen attól, hogy megüli a gyomrát, vagy hizlal ha befalja a tepsi felét együltő helyében (mert ennek bizony ez a következménye, majd mindenki rájön aki megízleli). Először is ez zöldség és nem egy nagy adag kelt tészta, amit valóban nem szabad forrón enni, mert olyankor az élesztő még javában dolgozik benne és hát nem ragoznám ennek következményeit, szóval ez csak zöldség, amit lehet hidegen, melegen vagy forrón is fogyasztani. Másodszor pedig nem hizlal ha megeszel belőle egy tepsivel! Hogy miért? Hát mert csak zöldség! :-D 


Hozzávalók


- krumpli (vagy ha úgy tetszik burgonya)
- fagyasztott zöldségkeverék, lehetőleg ne kockára vágott, bár azzal is finom
- olaj
- só, vagy fűszerkeverékek, ízlés szerint

Elkészítés

Na ez annyira egyszerű, hogy némi rizsát kell most költsek, máskülönben üres maradna az oldal. Szóval a krumplit (vagy burgonyát, kinek hogy tetszik) megpucoljuk. Hogy mennyit az attól függ, én kb. 2 kilónyit szoktam, ennyi fér a tepsibe, amihez 1 kiló fagyasztott zöldséget veszek. Miután meghámoztam (így hivatalos) kockára vágom, és egy kiolajozott tepsibe teszem, megszórom sóval, majd megöntözöm olajjal. Lehet olívaolajat is használni. Ezután ráhalmozom a fagyasztott zöldséget azt is megsózom és megöntözöm olajjal. Azért nem kell tocsogjon az olajban. Ezután alufólia alatt sütőben párolom 250°C-on. Mikor megpárolódott leveszem a fóliát és tovább sütöm, hogy egy kicsit megpiruljon a teteje. Ha kész gyorsan befalom melegen, mert úgy a legfinomabb. Egyébként húsok mellé tálalhatjuk, vagy megbolondíthatjuk grill fűszerrel só helyett. 


 

 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése