2016. november 22., kedd

HABKÖNNYŰ TÚRÓTORTA

Nemcsak habkönnyű, de gyors is, hamarabb elkészült, mit ahogy gondolatban végigértem a sütéssel. Egy kósza ötletből született ugyanis ez az édesség. Volt egy zacskó túró a hűtőben már vagy két napja várta sorsa bevégeztét. Mikor észrevettem gyorsan bevágtam a fagyasztóban ne legyen ideje megsavanyodni. Térültem, fordultam de a túró valahogy mintha szöget ütött volna a fejemben. Kivettem és elkezdtem gondolkodni mit tegyek vele. Még nem is jutottam a gondolatom végére, mikor már egy fél citrom volt a kezemben, a tejszín is a pulton hevert már, és izzítani kezdtem a sütőt. A végeredmény csudafinom lett. 

Hozzávalók

6 tojás
6 kanál cukor
6 kanál liszt
1 csomag sütőpor

Krémhez
0,5 kg túró
2 dl tejszín
3 kanál cukor
fél citrom leve
fagyasztott piros gyümölcs, persze nyáron a friss az igazi

Elkészítés

A túrót villával áttöröm, hozzáadom a  citrom kifacsart levét és a cukrot. A tejszínt habbá verem, majd ezt is a túróhoz keverem. A tojásokból kerek tortaformában piskótát sütök.A formát sütőpapírral bélelem ki. Mikor a piskóta kicsit kihűl kiveszem a formából, lehúzom róla a sütőpapírt, majd visszateszem a formába. Ezután a piskótára kenem a túrókrémet, majd a gyümölcsökkel díszítem. Persze azonnal is fogyasztható, de akár hűtőbe is tehetjük pár órára, én is azt tettem. Szebben is lehet díszíteni, egy kis tejszínhabbal, vagy fehér csokireszelékkel, de ez most kimondottan elfogyasztás céljából készült. 😃

 

 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése