2016. november 6., vasárnap

CUKKINIFASÍRT

Ezt az ételt még valamikor nyáron készítettem, friss cukkiniből. Lefotóztam, meg is ettük, aztán valahogy megfeledkeztem róla. A minap a fotóalbumokat nézegetve leltem rá. Igazi nyári étel, bár tudom, hogy télen is lehet cukkinit kapni, de mégis csak nyáron az igazi, a friss üde íze miatt. Az elkészítése nem igényel sem szaktudást, sem sok időt, leszámítva persze  a panírozást, de mivel golyókat formálunk így az is könnyen megy. 

Hozzávalók

2 cukkini vagy több, ha van
10-15 dkg reszelt sajt
2 tojás
4 kanál zsemlemorzsa
zsemlemorzsa, tojás és liszt a panírozáshoz


Elkészítés

A cukkiniket hámozás nélkül nagy lyukú sajtreszelőn (amin az almát szoktam reszelni) lereszelem, ezután megsózom és hagyom állni, hogy levet eresszen. Ezután kinyomkodom belőle a levet, egy tálba teszem, hozzáadom a tojást a sajtos és a zsemlemorzsát és összegyúrom. Gombócokat formálok belőle, akkorát amekkora elfér a tenyeremben, majd lisztbe, tojásba és zsemlemorzsába forgatom és bő olajban kisütőm. Köretnek tökéletes hozzá a krumplipüré, bármilyen saláta, vagy csak egyszerűen egy finom tartár mártás. 

 

 

 

 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése