2016. november 5., szombat

ELEFÁNTKÖNNYCSEPP

Már olyan régóta szerettem volna megsütni ezt a sütit, de egyszer banánom nem volt, aztán kakaóm, vagy egyszerűen csak a kedvem nem engedte. Ma viszont még a csillagok együttállása is tökéletesnek bizonyult, megvoltak az alapanyagok és a kísérletező kedvem is a helyén volt. Néhányszor más kóstoltam, általában cukrászdákban, annyira csábító volt, ahogy a banán nagy szemekkel meredt rám a lágy krém gyűrűjében. 

Hozzávalók

6 tojás
6 evőkanál cukor
4 evőkanál liszt
2 evőkanál kakaópor
1 csomag sütőpor

Krémhez
2 csomag vaníliás pudingpor
6 dl tej
15 dkg margarin
20 dkg porcukor
3 evőkanál kakaópor
2-3 banán


Elkészítés

A 6 tojásból piskótát sütök. Annyi különbséggel, hogy a 6 kanál liszt egy részét (2 kanálnyit) kakaóval helyettesítek. Mikor a piskóta megsül még forrón feltekerem, és úgy hagyom a tepsiben hűlni. Ha ezt a műveletet már a kihűlt piskótával tenném darabokra törne. A tejben megfőzöm a pudingport, majd hűlni hagyom.  A margarint a porcukorral kikeverem, majd hozzáadom a kihűlt pudingot. Ezután kitekerem a tésztát és megkenem a krém felével. A maradék krémhez hozzákeverem a 3 evőkanál kakaóport és az így kapott kakaós krémet a fehér krémre kenem. Ezután a banánokat meghámozom és elhelyezem a krémen, ha kell darabokra vágom, ugyanis a banán, mint tudjuk kanyarban terem, ezért nem egyenes. Ezután egyszerűn feltekerem. Na jó ez nem egyszerű, de szépen, óvatosan tekerve csak kevés krém fog kinyomódni a tekercs végén. Ami kijön azt én a tészta tejére kentem, így nem kellett csokimáz. Néhány banánkarikával díszítettem. Majd hűtőben dermesztettem, a krém miatt kell. 

 

 

 

 







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése