2016. november 5., szombat

DIÓS OMLÓS POGÁCSA

Néha nagyon jól sül el a különböző ízek és alapanyagok összekombinálása. Vegyük csak például a kacsasültet, amit el sem tudok képzelni párolt alma nélkül, vagy a kapros túrós lepényt, ami szintén isteni, de a lap aljáig sorolhatnám a különböző ínyenc kombinációkat. Ez a bejegyzés éppen egy ilyen kombinációról született. Történetesen a diót használtam föl nem mindennapi formában, sós pogácsa alapanyagaként. Az alábbi pogácsa alapreceptjét egy régi szakácskönyvben találtam, de ott túl sok más egyebet is kevertek hozzá például fokhagymát és borsot, amik valójában elnyomják a dió jellegzetes ízét. Így ó néhány összetevőt kihagytam, a margarint zsírral helyettesítettem, mert az igazán omlós tésztának ez az alapja, valamint a mennyiségeken is módosítottam. A végeredmény egy nagyon omlós, markánsan dió ízű mégis sós ínyenc pogácsa lett. Csak ajánlani tudom mindazoknak, akik szeretnek elrugaszkodni a megszokásoktól.  

Hozzávalók

30 dkg liszt
20 dkg zsír
25 dkg túró
5 dkg darált dió
1 teáskanál só

1 tojás a kenéshez
dió


Elkészítés

A lisztben elkeverem a sót és a darált diót. Ezután belemorzsolom a zsírt, majd mehet bele a túró és tésztává gyúrom. Lisztezett deszkán ujjnyi vastagra nyújtom, pogácsaszaggatóval kiszaggatom, majd a pogácsákat tenyerem élével kicsit megsodrom, tojással megkenem és mindegyik tetejére egy darab diót nyomok. 150°C-on sütöm, amíg szépen megpirul. 

 

 

 

 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése