2016. április 7., csütörtök

POZSONYI KIFLI

Az én pozsonyi kiflim küllemre nem éppen a klasszikus formát mintázza, viszont a tésztája, az íze nagyon is eredeti. Életemben először sütöttem, bevallom féltem kicsit, mert olyan nagy híre van, és hát ettem már „boltit”, szóval volt mihez viszonyítanom. Elsőre a klasszikus mákos tölteléket választottam, csakhogy kevés lett a fél kg mák, így a kimaradt tésztát házi szilvalekvárral töltöttem meg. Az első adag annyira ízlett, hogy nekiálltam még egynek. Mivel a napokban álltam neki az őszi mogyoró pucolásnak, így gondoltam kipróbálom a mogyoró tölteléket. Így nem kérdés, hogy az én kiflim nem klasszikus pozsonyi. De hogy még egyet csavarjak a történeten eltértem a receptleírástól és margarin helyett csak házi zsírt használtam. Ajánlom mindenkinek, sokkal omlósabb és könnyebb lesz a tészta.
TIPP: Vannak esetek, amikor a sütihez csak a tojások sárgája kell. Jogos a kérdés, hogy mi lesz a fehérjével. Mikor van kedven habbá verem, porcukrot és kókuszreszeléket adok hozzá és kis halmokat formázva a tepsin kókuszos puszit sütök belőle. De ha ehhez nincs kedvem, vagy nincs otthon elég hozzávaló akkor egyszerűen lefagyasztom egy műanyag kis pohárban és előveszem amikor szükségem van rá.
 

Hozzávalók


1 kg liszt
36 dkg zsír
6 tojássárgája
3 dl tej
15 dkg porcukor
5 dkg élesztő
1 ek cukor
csipet só

Töltelékhez
250 gr mák
250 gr mogyoró
lekvár
cukor
vaníliás cukor
tej

Elkészítés

Az élesztőt a kanál cukorral felfuttatom a langyos tejben.  Közben a lisztbe belemorzsolom a zsírt, hozzáadom a porcukrot,  a sót, majd jöhet bele a felfutott élesztő és a tojások sárgája. Tésztává gyúrom és 10 cipót formázok belőle, letakarva állni hagyom fél órát. Közben előkészítem a tölteléket. A mákhoz hozzákeverem a cukrot, nem írta mennyiséget, mert ez inkább ízlés dolga, ki édesebben szereti ki nem. Majd hozzáöntök kb.  1,5 dl tejet (hideg is lehet) és jól elkeverem. Ugyanezt teszem a ledarált mogyoróval is.

A cipókat egyenként kör alakúra nyújtom, majd 8 cikkre vágom, belekanalazom a tölteléket és kifli formára tekerem. 170°C-os sütőben arany barnára sütöm, majd porcukorral megszórva tálalom. 

 

 

 

 

 

 




1 megjegyzés: