2016. április 16., szombat

CHILI CON CARNE, ahogy én készítem

CHILI CON CARNE, ahogy én készítem

Hozzávalók

25 dkg fejtett bab (tarka)
1 ek zsír
1 közepes db vöröshagyma, vagy 3 újhagyma
80 dkg darált sertéshús
5 ek ketchup
2 dl paradicsomlé
fél konzerv csemegekukorica
2 teáskanál só
1 kiskanál feketebors (őrölt)
1 evőkanál majoránna
1 kiskanál bazsalikom (morzsolt)
1 evőkanál fűszerpaprika
chili ízlés szerint

Elkészítés

Áztassuk be a babot egy éjszakára. Reggel mossuk át, majd sós vízben tegyük fel főni, a főzés akár 2 órát is igényel attól függ milyen a bab. A lényeg, hogy főzzük puhára.
Közben elkészítem a húst. A hagymát (én újhagymát használtam) felaprítjuk, késsel vagy géppel, majd egy lábasban zsíron megpirítjuk. Mikor szépen megpirul hozzáadjuk a darált húst és addig pároljuk, amíg kifehéredik, ekkor tesszük bele a sót, borsot, majoránnát és a bazsalikomot. Addig főzzük, amíg a darált hús megfő, ekkor jöhet bele a fűszerpaprika, a ketchup és a paradicsomlé. Jól összefőzzük, majd a tűzről levéve hozzákeverjük a kukoricát. Én a chilit nem tettem bele, azt mindenki maga adagolja hozzá, ahogy szereti. Mikor megfőtt a bab azt is hozzákeverjük. Készíthetünk hozzá köretnek tésztát, vagy rizst is, vagy ahogyan én is tettem friss kenyérlángost.

 

 

 

 

 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése