2016. január 26., kedd

CSÚSZTATOTT PALACSINTA

Három napig másra sem tudtam gondolni csak a csúsztatott palacsintára. Fogalmam nincs miért ugrott be, de addig nem nyugodtam amíg egyik délben neki nem álltam. Csakhogy megint a túlbuzgóság hibájába estem, vagyis mire mindennel készen lettem és a palacsinta is szépen összesült a sütőben már nem is igazán kívántam. Na jó az is hozzájárult ehhez hogy folyamatosan a lekvárt kóstolgattam és a diót, na meg meg is ettem az első palacsintákat. Másnap viszont elővettem és olyan jóízűt falatoztam belőle, hogy már tervezem a következő adagot, de most változatosabb töltelékkel.

Hozzávalók

1 l tej
2 tojás
3 evőkanál cukor
csipet só
szódavíz
liszt
0,5 dl olaj

Töltelékhez
kb. 30 dkg dió
kb. 15 dkg cukor
baracklekvár

Csokimázhoz: porcukor, kakaópor, tej, margarin

Elkészítés

A tojásokat egy kis tejjel elkeverem, hozzáadom a cukrot és a sót majd felöntöm a maradék tejjel és olajjal. Ezután szódavizet adok hozzá kb 1,5 dl.
Majd jöhet a liszt, hogy mennyi nem tudom, sosem mérem, annyit adok hozzá, amitől krémes mégis folyós állagú lesz. Ha sűrű lenne adok még hozzá szódavizet. Egyszerű kézi habverőt használok, nem gépiesítek!
Ezután egyenként kisütöm a palacsintákat. Közben a diót elkeverem a cukorral. Ahogy sülnek a palacsinták folyamatosan töltöm, vagyis egy tűzálló tálra, vagy egy kapcsos tortaformába fektetem az elsőt, megkenem lekvárral, majd megszórom dióval és befedem egy következő palacsintával, amit szintén megkenek, majd megszórok és így tovább az utolsóig. Amikor betakartam az egészet az utolsó palacsintával elkészítem a csokiöntetet. Egy kisebb lábasba teszem a hozzávalókat és összeolvasztom, mikor folyós rácsorgatom a palacsintatoronyra, és az egészet beteszem a sütőbe 180°C-on 15 percre. 

 

 

 

 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése