2017. április 30., vasárnap

MRS. LIPTON EREDETI MEGGYES SÜTEMÉNYE

Európa szerte azt hiszem nehéz lenne találni olyan személyt, aki ne hallott volna, akár csak fél füllel is Mrs. Lipton meggyes süteményéről. Bizony bizony, a Csengetett Mylord? klasszikus édességéről van szó, aminek  az egész Meldrum ház a csodájára járt. Eszembe sem jutott, hogy kipróbáljam tényleg annyira finom és ízletes-e, azt hittem csak egy filmes trükk az egész. A minap azonban egy facebookos megosztás, majd az ebből indult beszélgetésből kiderült, hogy nagyon is valódi. Azt is megtudtam, hogy a recept az 1920-as évekből való, a süteményt pedig gyakran fogyasztották a délutáni tea mellé. A receptet köszönöm Nikula Palinak, aki nélkül a meggyes süti valódisága talán örök rejtély maradt volna számomra :)

Hozzávalók

35 dkg liszt
csipet só
1 csomag sütőpor
17 dkg margarin
17 dkg porcukor
3 nagy tojás
3 evőkanál tej
25 dkg meggy

Elkészítés

A meggyet kimagozzuk és hagyjuk lecsöpögni. Én fagyasztottat használtam, ezt sütés előtt vettem ki a hűtőből, kimérte  kívánt mennyiséget és amíg a lisztben elmorzsoltam a vajat olvadni hagytam. Lisztben elkeverem a sót, a porcukrot és a sütőport. Ezután a kockára vágott margarint belemorzsolom. A közben kicsit megolvadt meggyet belekeverem a lisztes keverékbe. Erre azért van szükség mert így szépen egyenletesen eloszlik majd a tésztában és nem süllyed az aljára sütés közben. A tojásokat villával felverem és hozzákeverem a tejet, majd az egészet ráöntöm a lisztes keverékre és egy keverő kanállal jól összedolgozom. Egy kisebb tortaformát, vagy kenyérformát (én ezt használtam) kivajazok és lisztezek majd beleterítem a masszát. 150°C-ra előmelegített sütőben bő egy órát sütöttem. Kell ennyi idő, hiszen a tészta eléggé sűrű nehezebben sül át. 


 

 

 

 

 

 

 


2 megjegyzés:

  1. Köszönöm a kedves szavakat , de nélkülem is rábukkantál volna eme remek sütire , előbb vagy utóbb... :)))

    VálaszTörlés