2017. április 1., szombat

CSOKI CSÍKOS TÚRÓSZELET

A minap találtam a hűtőben egy csomag túrót, persze lefagyasztva. Fogalmam nincs mikor került oda, így hát azt gondoltam itt az ideje a felhasználásnak. Egy éjszakán át olvadozott a tejföl és élesztő mellett a hűtő polcán. persze éjszaka nem álmodtam meg mi legyen vele, gondoltam majd délutánra kitalálom. Szokás szerint nem így lett. Megfőztem, kitakarítottam, még egy kis kókuszos kekszet is sütöttem, de még mindig semmi ötlet. Nem volt mit tenni segítséghez folyamodtam, fellapoztam kedvenc süteményes könyvem, amiben rábukkantam egy igen egyszerű receptre. Szokás szerint ismét hiányzott néhány hozzávaló, de megoldottam. 

Hozzávalók

5 tojás
5 kanál liszt
5 kanál cukor
1 csomag sütőpor
0,5 dl olaj
0,5 dl víz

Túrókrémhez
50 dkg túró
4 dl tejszín (édes)
10 dkg porcukor
1 csomag vaníliás cukor

Csokikrémhez
1,5 dl tejszín
2 dl tej
5 dkg kakaópor
15 dkg cukor

Elkészítés

Az 5 tojásból és a többi hozzávalóból piskótát sütök. Ha elkészült félre teszem hűlni. Közben elkészítem a túrókrémet. A tejszínt habosra verem, hozzáadom a porcukrot, a vaníliás cukrot, majd végül a túrót. Jól elkeverem és a krém felét a piskótára simítom, majd hűtőbe teszem a sütit is és a maradék krémet is. Amíg dermednek megfőzöm a csokikrémet. Egy lábasba teszem az összes hozzávalót és folyamatos kevergetés mellett sűrűre főzöm. Mikor kész leveszem a tűzről és hűtöm egy kicsit, mert ha forrón kenném a krémre szétfolyna. Ha a csoki egy kicsit kihűlt a felét rákenem a túrókrémes piskótára, majd jöhet rá a túrókrém másik fele, amire rácsorgatom a maradék csokikrémet. Egy éjszakra hűtőbe teszem dermedni.  

 

 

 

 

 

 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése