2018. április 22., vasárnap

VERDENS BESTE

Igazi norvég csemege. Mikor először hallottam róla bonyolultnak találtam, így félre is tettem, gondoltam nem nekem való. Ma valahogy megint felbukkant a recept, félretettem minden félelmem és nekiálltam. Közben rájöttem, hogy közel sem olyan bonyolult, mint ahogy gondoltam, viszont annyira finom édesség, hogy kár lett volna kihagyni. Az eredet recept szerint egy lapot kell sütni, majd kettévágni és úgy megtölteni. Viszont amikor megsütöttem a lapot túl vékonynak találtam, ezért sütöttem még egyet már több hozzávalóval. Így a második lap lett a süti alja, az elsőt pedig felkockázva helyeztem rá a krém tetejére, hogy könnyebb legyen a szeletelés. 
A fázisfotók sajnos lemaradtak, de a következő sütésnél pótolom. 

Hozzávalók

Alsó laphoz
20 dkg margarin
6 tojás
20 dkg cukor
1 csomag sütőpor
20 dkg liszt
6 evőkanál tej
+ 20 dkg cukor a tojáshabhoz

Felső laphoz
12 dkg margarin
4 tojás
12 dkg cukor
fél csomag sütőpor
12 dkg liszt
4 evőkanál tej
+ 15 dkg cukor a tojáshabhoz

Krémhez
1 liter tej
6 tojás
1 csomag vaníliás puding
3 evőkanál liszt
6 evőkanál cukor

Elkészítés

Először a lapokat sütöm meg, így amíg majd hűlnek megfőzhetem a krémet. Mindkét lapot ugyanúgy készítem el és egymás után megsütöm őket. A tojásokat ketté választom, a fehérjét habosra keverem a cukorral és félreteszem. A margarint is habosra keverem a cukorral, majd hozzáadom a tojások sárgáját, a lisztet, a sütőport és a tejet. A masszát sütőpapíros tepsibe kenem és a nyers tésztára rákenek a tojáshabot, így sütöm 150°C-on, amíg a tojáshab szépen elkezd halványan barnulni. Amíg a lapok hűlnek megfőzöm a krémet, ehhez a tojásokat szétválasztom, a fehérjét habbá verem és félreteszem. A sárgáját, a cukrot, pudingot és lisztet a tejhez keverem és folyamatos kevergetés mellett sűrűsödésig főzöm. Öt percre félreteszem, majd hozzákeverem a fehérjehabot. Az így kapott krémet az alsó lapra kenem, majd ráteszem a felső lapot és hűtőbe teszem. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése